جستجوی این وبلاگ

غذا های که جلد شما را زیبا میسازد.

    برای سلامتی جسمی، روانی و زیبایی ما نیاز به تغذیه متوازن داریم. سلامتی جلد هم نیاز به خوراک خوب و متوازن، محافظت جلد از شعاع آفتاب، دوری از تشویش، عدم استفاده از سگرت و مراقبت و تداوی جلد میباشد. 
    درین مقاله که توسط متخصصین جلدی شفاخانه جلدی آروین تهیه گردیده است بهترین خوراکی های که سبب شادابی جلد تان میگردند معرفی گردیده اند که قرار زیر میباشند:

    ۱زردک:

     زردک حاوی  بتاکاروتین بوده و که یک ضد آفتاب طبیعی بوده و جلد شما را از ایجاد چملکی و لکه های پیری جلوگیری میکند.



    ۲. بادنجان رومی، تربوز،توت زمینی:

     میوه های ذکر شده و سایر میوه های که رنگ سرخ دارند حاوی لیکوپن بوده و لیکوپن یک آنتی اکسیدانت خوب میباشد که جلد شما را از صدماتی که شعاع آفتاب به جلد وارد میکند محافظه میکند.




    ۴. حبوبات:

     برنج نصواری، سبزیجات و حبوبات شاید در کاهش جوانی دانه رول داشته باشد بشرط آنکه شما از غذاهایی با اندکس قندی بالا اجتناب کنید چون غذا های قندی سبب آزاد شدن هورمون رشد مشابه انسولین گردیده و میتواند سبب تشدید آکنه گردد اما پرهیز به تنهایی نه سبب بهبود جوانی دانه شده و نه هم غذا به تنهایی سبب ایجاد جوانی دانه میگردد، اما میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد.

    ۳. ماهی سلمون :

    حاوی astaxantin بوده که جلد شما را رنگ یک نواخت میدهد و همچنان حاوی اومیگا ۳ میباشد  که از ایجاد چملکی روی جلوگیری میکند.





    ۴. چای سبز: 

    چای سبز یک آنتی اکسیدانت خوب است که حاوی کافیین بوده  که تحقیقات نشانداده است که از سرطانها جلدی محافظه میکند چای سبز همچنان حاوی catechins بوده که برعلاوه تاثیرات مفید دیگر پروسه پیری را به تعویق میاندازد.

    ۵. سیب:

    سیب بسته یی از فلووانوید  flavonids  ها بوده که به جلد مقاومت میبخشد همچنان پولی فینول موجود در پوست سیب آنتی اکسیدانت خوب طبیعی میباشد.

    ۶. لیمو کینو و نارنج:

     حاوی ویتامین سی بوده و در شفافیت جلد سهم فعال دارد.

    ۷. چهارمغز: 

     چهار مغز منبع خوبی از ویتامین A و امگا ۳  و سلنیوم بوده و در سلامت جلد و مو رول مهم دارد.




    مطالب دلچسب بیشتر