جستجوی این وبلاگ

پنج اصل مهم برای حفظ شادابی و جوانی جلد


پیری پروسه پیشرونده هست که در بوجود آمدن آن عوامل ارثی و محیطی رول داشته و پیری یک عمل پروگرام شده است که بصورت مستمر پیشرفت مینماید و نمیتوان از آن جلوگیری نمود اما با درنظر داشت یک سلسله اعمال بصورت روازنه حد اقل میتوان سبب به تعویق انداختن علایم پیری در جلد، عضویکه علایم پیری بیشتر و پیشتر از هر عضو دیگر در آن ظاهر میگردد به تعویق انداخت  اعمالی که میتواند سبب تاخیر در علایم پیری جلد گردد قرار ذیل است:


1.    محفاظت از جلد
عمل استفاده روزانه از مرطوب کننده ها و کرم های ضد آفتاب را به عنوان یک مانع بین جلد و عناصر مخرب محیطی میتوان   شناخت. استفاده از کرم های ضد آفتاب قبل از معروض شدن به  نور خورشید کمک می کند تا جلد را به در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. وشعاع آفتاب میتواند عامل مهم پیری جلد باشد  از آنجا که جلد در معرض عوامل خارجی بصورت دوامدار قر ار دارد، رطوبت خود را در طول روز از دست می دهد، که می تواند با استفاده منظم از یک مرطوب کننده خوب آنرا جبران نمود.

2.    لایه برداری
دور نمودن حجرات مرده سطح جلد با عمل لایه برداری و یا ماسکهای لایه بردار میتواند انجام شود که سبب شفافیت جلد و به تعویق انداختن پروسه پیری جلد میگردد این عمل را میتوان با استفاده از کریمهای تریتینوین و اسیدهای میوه یی انجام داد ولی از آن جایی که اینها بسیار مخرش میباشند و به فیصدی های مختلف موجود است بهتر با داکتر معالج تان مشوره نمایید تا کریم مناسبی را برایتان پیشنهاد نماید موثریت اینها در وقایه از پیری جلد در تحقیقات مختلف تثبیت گردیده است.
3.    نظافت جلد
بهترین زمان پاکسازی جلد  شب  میباشد  و کمک می کند تا جلد را از رسوبات محیطی که در هنگام روز بالای جلد رسوب میکند و شامل هوای آلوده گرد وخاک و میکروبها میباشد رهایی بخشد. که باین منظور میتوان از فیس واش یا صابون های ملایمی که مطابق جلد تان باشد استفاده کنید بیاد داشته باشد با جلد تان همیشه وخصوصا هنگام شستن به مهربانی رفتار کنید استعمال لیف و کیسه خصوصا برای شستن روی مناسب نبوده و میتواند سبب آسیب به جلد روی وگردیده و پروسه پیری جلد را تسریع نماید.
4.     تغذی مناسب
به غذای تان توجه داشته باشید کوشش کنید غذای تان متوازن و مناسب باشد همیشه از یک نوع غذا ویا میوه استفاده ننمایید کوشش کنید از غذا های متنوع استفاده نمایید تا بتوانند تمام ضروریات بدن وخصوصا جلد را که همیشه در حال تجدید است و به مواد مغذی بیشتر ی نیاز دارد مرفوع ساخته بتواند غذا را کوشش کنید بیشتر مطابق نیاز بدن تان باشد و غذا را تنا بخاطر لذت آن نه بل بخاطر نیاز بدن تان نیز میل نمایید مصرف گوشت و روغن را به حد اقل برسانید برعکس مصرف میوه ، سبزی، لبنیات کم چرب و حبوبات را بیشتر سازید.                                                                       
5.     توجه خاص به مناطق آسیب پذیر جلد
الف.  در طول روز  و هنگام مراقبت از جلد  توجه به مناطق خاصی از جلد، که علایم پیری بیشتر وزود تر از سایر نواحی در آن بوجود میاید باید صورت گیرد . این مناطق  عبارتند از گردن، ناحیه اطراف چشم و دستها  است. جلد اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است. که به آسانی میتواند مصاب به چین و چروک گردد. لذا لازم است تا در مراقب از ین ناحیه بیشتر توجه کنیم مالش بسیار شدید این ناحیه ، بیخوابی ، خستگی مفرط  وکار با کمپیوتر و مطالعه، اضطرابات و امراض مزمن و سوء تغذی میتواند بزودی به این ناحیه را متاثر سازد. طوری که دیده شده اکثریت افراد بیشتر به مراقبت جلد روی خود پرداخته و اصلا دستها و گردن خودرا فراموش کرده میباشند و دیده شده که اکثر خانمها دارای صورت جوانتر نسبت به دست و گردن میباشد پس هر روشی را که برای شادابی پیروی نه تنها در صورت بلکه در دست وگردن نیز عملی کنید. پس از کریمهای مرطوب کننده، ضد آفتاب و یا هرکریم بهداشتی که استفاده میکنید نه تنها در صورت بلکه در دست و گردن نیز استفاده کنید. هنگام  لباس شویی وظرف شویی از دستکش استفاده کنید و هرباریکه از صابون استفاده میکنید دستها تانرا با یک کریم مزطوب کننده چرب نمایید.

مطالب دلچسب بیشتر