جستجوی این وبلاگ

تاثیرات مفید ورزش بالای سلامت جلد

همیشه شنیده ایم که ورزش برای قلب، ریه ها و فعالیت های ذهنی  فوق العاده مهم است.امادر  اینجاما میخواهیم تا در رابطه به اثرات مفید ورزش بالای سلامت جلد بحث نمایم.
اگر شماامراض جلدی مانند آکنه، روزاسه، یا پسوریازیس،دارید ممکن است نیاز به مراقبت ویژه برای محافظت جلدتان در حال ورزش داشته باشد. اما اجازه ندهید که مشکلات جلدی شما مانع فعال بودن تان گردد.
ورزش نمودن با افزایش جریان خون، کمک می کند تا حجرات جلد را بهتر تغذیه وبه آنها بیشتر اکسیجن برسا ند لذا برای سلامت جلد دارای رول بسا ارزنده میباشد. در حال ورزش کردن حرکات قلب سریع و جریان خون قوی گردیده و خون حامل اکسیژن و مواد مغذی به حجرات در سراسر بدن، از جمله جلد بیشتر جریان مینماید، جریان خون علاوه بر فراهم کردن اکسیجن و مواد مغذی به جلد در حمل وانتقال مواد زائد، از جمله رادیکالهای آزاد، از حجرات جلد نیز کمک می کند تا انها بیشتر خارج گردند.  برخی ها که ادعا دارند ورزش سبب خنثی نمودن مواد توکسیک جلد میگردد  در حالیکهاین عقیده نادرست بوده  خنثی سازی سموم عمدتا به جگر تعلق دارد. اما جریان بیشتر خون که در هنگام ورزش نمودن ایجاد میگردد سبب میشود این مواد بیشتر از جلد جمع آوری شده به کبد انتقال یافته خنثی گردیده و اطراح گردند. ودر نتیجه جلد شفاف و زیبا بوده و از پیری  زود رس جلد جلوگیری شود.
ورزش همچنین که یک فکتور مهم در کاهش اضطرابات میباشد. و یک تعداد از امراض جلدی اند که با اضطراب و استرس های روانی شدیدتر میگردند مانند جوانی دانه یا اکنه، اکزیما، پسوریازس ، روزاسیا و امراض جلدی با منشاء روانی مانند برسامات حمله پرازیتها به جلد ، وسایر نورودرماتیت ها.
همچنان اضطراب سبب کاهش قدمه خارش گردیده و تنبهات اندک سبب خارش های شدید میگردد، بالاخره یکی از عوامل پیری زود رس جلد اضطرابات بوده که همه حالات فوق با ورزش نمودن و کاهش اضطراب تاحدودی تحت کنترول میایند
 ورزش منظم به عضلات کمک می کند، البته اگرچه  تاثیر مستقیم بر روی جلد ندارد اماعضلات قوی قطعا به شما نگاه کلی بهتر میدهد.
باین همه مزایای که ورزش بالای جلد دارد بازهم عاری از عوارض ناگوار بالای جلد نیست که خوشبختانه مراعات یک سلسله از نزاکت سبب ازبین رفتن این عوارض میگردد
اگر شما در خارج از منزل ورزش می کنید خطر اصلی قرار گرفتن در معرض شعاع آفتاب است و شعاع آفتاب سبب آفتاب سوختگی جلد خطر ابتلا به سرطان جلدی و بالاخره پیری زود رس جلد میباشد. بهترین توصیه این است که بین ساعت ۱۰ صبح و ۴ بعد از ظهراز ورزش نمودن در هوای آزاد و شعاع آفتاب  اجتناب کنید.
درصورتی که مجبورید درین اوقات ورزش کنید کوشش کنید از ضد آفتاب های با فکتور محاظتی حد اقل ۳۰ و یا بیشتر از آن استفاده کنید ضد آفتاب ها باید باندازه کافی استعمال شده و هر دوساعت بعد تکرار شود پوشیدن لباس های آستین دار و کلاه پیک دار نیز در محافظه جلد از شعاع آفتاب کمک کننده میباشد
اگر جلد شما چرب و مصاب اکنه یا جوانی دانه استید حتما بعد از ورزش استحمام نموده و از صابون استفاده نمایید زیرا تقرق زیاد میتواند سبب افزایش جوانی دانه گردد.
اگر جلد شما خشک باشد استحمام با اب کافی است یا هم میتوانید از صابون های که حاوی گلیسرین باشد استفاده نمایید.
در هنگام ورزش کوشش کنید از لباس های تنگ استفاده ننماید. 

مطالب دلچسب بیشتر