جستجوی این وبلاگ

طریقه درست استفاده از ضد آفتاب

به قلم: داکتر محمد عارف عابد متخصص جلدی زیبایی دیپلوم جلدی زیبایی تایلند. 

داکتر محمد عارف عابد متخصص جلدی زیبایی
داکتر محمد عارف عابد 


 آیا میدانید استفاده از کریم  ضد آفتاب به صورت روزانه چقدر مهم است؟ کریم  ضدآفتاب نه تنها جلد شما را در برابر شعاع التراویولیت  UV محافظت می‌کند، بلکه از پیری زودرس، هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های جلدی و سرطان جلد محافظت می‌کند. در این مقاله، من در مورد چگونگی و چه مدت باید از کریم  ضدآفتاب استفاده کنید برای حفاظت مطلوب جلد شما، صحبت خواهم کرد.

چرا ضد آفتاب استفاده کنیم ؟ 

جواب این سوال را در ویدیو ببینید 





جواب به سوال 
چرا ضد آفتاب برای جلدم تاثیر نکرده؟
 




۱‌. در ابتدا، انتخاب نوع مناسب کریم  ضدآفتاب بسیار مهم است. به دنبال کریم  ضدآفتاب با پوشش گسترده‌ای باشید که در برابر شعاع های  UVA و UVB محافظت کند. ضد آفتاب باید دارای عامل حفاظتی SPF حداقل ۳۰ باشد. برای افرادی که جلد حساس دارند، استفاده از کریم  ضدآفتاب فیزیکی که حاوی زینک اکسید  یا  تیتانیوم دای اکسید ممکن است بهترین گزینه باشد.

۲. کریم  ضدآفتاب را به مقدار بسیار فراوان روی تمامی نقاط جلدی که قابل مشاهده هستند، حداقل ۱۵ دقیقه قبل از خروج به محیط خارجی بر روی جلد خود بمالید. این نواحی شامل صورت، گردن، گوش‌ها، بازوها و پاها است. به نقاطی که ممکن است به‌راحتی فراموش شوند مثل بالای پاهایتان، جلد سر و پشت گردن نیز توجه کنید.

۳. اگر کمتر در معرض آفتاب قرار دارید روز دوباره ضد آفتاب استفاده کنید. اگر بیشتر در معرض شعاع آفتاب قرار دارید هر دو ساعت یا فوری بعد از شنا، عرق کردن یا خشک کردن با حوله، کریم  ضدآفتاب را مجدداً بمالید. حتی کریم  ضدآفتاب ضدآب water resistant باشد، باز هم باید بعد از شنا یا تعرق مجدداً به جلد مالیده شود.

۴.  اگر شما در فضای باز فعالیت می‌کنید، حتماً از کلاه، عینک آفتابی و لباس محافظتی استفاده کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا در کنار کریم  ضدآفتاب، از جلد خود در مقابل شعاع مضر آفتاب محافظت کنید.

۵. در نهایت، بهتر است هر روز از سال از کریم  ضدآفتاب استفاده کنید، حتی در روزهای ابری. پرتوهای uv همچنان به جلد شما دسترسی دارند، حتی اگر آسمان ابری باشد. همچنین، در صورتی که بعد از چندین ساعت در فضای باز هستید، حتماً باید کریم  ضدآفتاب را مجدداً بمالید.

۶. با روش‌های فوق، شما می‌توانید از جلد خود در برابر پرتوهای ماورای بنفش  محافظت کنید و از زیبایی و سلامتی جلد تان بهره ببرید. همچنین، بهترین راه برای حفاظت از جلد شما، مراجعه به متخصص جلدی و مشاوره در مورد نوع مناسب کریم  ضدآفتاب برای جلد شماست.

مطالب دلچسب بیشتر