جستجوی این وبلاگ

پنج کاربرد واسیلین برای زیبایی جلد



جلد بزرگ ترین عضو بدن است و برای حفاظت این عضو باید از آن مراقبت صورت گیرد . 
اما گاهی ما برای مراقبت جلد نیاز به مواد بهداشتی بسیار گرانقیمت نداریم. یکی از مواد بسیار ارزان که برای سلامت جلد بسیار مفید است واسیلین میباشد.
کاربردهای واسیلین برای مراقبت جلد 
۱. جلوگیری از خشکی جلد، لبها و پلکها.
خشکی جلد سبب پوسته شدن،خارش، گفیدگی و حتی خونریزی میشود. واسیلین می تواند جلد شما را چرب نرم و ملایم نموده و از خشکی و پوستک شدن آن جلوگیری نمایند. 
واسیلین حساسیت ندارد و سبب تخریش جلد نمی گردد. خصوصا جلد پلکها که نازک ترین ناحیه جلد بدن میباشد با سایر مواد مرطوب کننده میتواند حساسیت نموده و سبب تخریش آن گردد. در حالیکه واسیلین به راحتی و بدون عارضه استفاده شده میتواند. 
۲ . واسیلین به التیام زخم کمک می کند اگر جای شما خراشیده و یا زخمی می‌شوند شما بهتر است از واسیلین استفاده کنید.  واسیلین محیط مرطوب را در زخم ایجاد نموده و به التیام زخم کمک نموده و از به وجود آمدن اسکار یا داغ در محل زخم جلوگیری می کند. در صورتی که شما از واسیلین استفاده نکنید معمولا در جای زخم ارچق به وجود آمدند و زمان بیشتری نیاز است تا از زخم التیام یابد. 
۳. واسیلین از شاریدگی جلد جلوگیری می نماید.
شاریدگی جلد در نواحی ران ها و همچنان زیر بغل در اثر ساییده شدن جلد با جلد و یا جلد توسط لباس درشت به وجود می آید . 
به خاطر جلوگیری از شاریدگی جلد این نواحی از واسیلین استفاده کنید. واسیلین سبب نرم نگه داشتن ناحیه شده و همچنان رطوبت را ایجاد میکند که سبب لطفاً و نرمی و انعطاف پذیری بیشتر جلد شده و از شاریدگی جلد جلوگیری میکند. 
۴. واسیلین سبب جلوگیری از شاریدگی ناحیه غنداق طفل تان میشود. واسیلین سبب ایجاد یک پوشش محافظتی در جلد نواحی قنداق  شده و تماس ادرار را با جلد ظریف طفل تان کاهش میدهد. در نتیجه از شاریدگی رانها طفل تان جلوگیری میکند.  
به این منظور مادران باید  بعد از هربار تبدیل کردن دیاپر از واسیلین استفاده نموده و ساحه را چرب کنید. خصوصاً بعد از شستن ناحیه چرب کردن با واسیلین ضروری میباشد . 
۵. برای سلامت ناخن ها هم واسیلین مفید میباشد. شما که همیشه از رنگ ناخن استفاده میکنید و یا با استون رنگهایی ناخن تانرا پاک میکنید همچنان اگر 
تماس تماس تان با آب صابون و سایر مواد شوینده بیشتر باشد. ناخن هایتان  خشک شده و شکنند میگردند. جهت جلوگیری از خشکی ناخن هایتان را با واسیلین چرب کنید. 
با وجود اینکه واسیلین فواید بیشماره دارد اما شما در صورتی که جوانی دانه دارد از استفاده واسیلین در روی یا صورتتان خودداری کنید . زیرا سبب تشدید بخارهای جوانی دانه تان میگردد . 
بیاد داشته باشید: واسیلسن سبب سیاه شدن رنگ جلد نمیگردد اما وقتی واسیلسن استفاده میکنید تغیر در انعکاس نور سبب میشود جلد شما تیره تر به نظر برسد. 

مطالب دلچسب بیشتر