جستجوی این وبلاگ

زرق ژل یا پرکننده های جلدی


پر کننده های جلدی  چه هستند؟
پرکننده های جلدی  مواد ژل مانند اند  که جهت  بلند کردن و پرساختن  چین و چروک جلد  و برجسته ساختن لبها، گونه ها و جوانسازی جلد و گردن تزریق میگردد .   در سال ۱۹۸۰ کولاژن به عنوتان اولین پرکننده جلدی مورد استفاده قرار گرفت اما از انجاییکه از پروتیین حیوانی گاو ساخته میشود و اکثرا سبب حساسیت های شدید میگردید در این اواخر از ان کمتر استفاده میگردد و بیتشر از هیالورونیک اسید استفاده میگردد که احتمال حساسیت جلدی در آن بسیار پایین میباشد دوام تاثیر آن بیشتر میباشد ، احساس درد هنگام زرق کم است به اسانی قابل انتقادل بوده و قیمت آن مناسب میباشد همچنان هیالورونیک اسید ترکیب طبیعی جلد ما بوده و میتوان آنرا بشکل صنعتی تولید نمود.انواع دیگر پرکننده های جلدی عبارت اند از polylactic acid و calcium hydroxylapatite میباشد.   از نظر مشخصات فنی بنام هیالورونیک اسید شناخته می شود، یک ماده طبیعی موجود در سراسر بدن ما است . این ماده در مایع مفصلی ما موجود بوده همچنان در تنظیم شکل و حجم چشم رول داشته و درجلد موجود بوده ودر  شادابیت و جوانی جلد رول دارد. و خوشبختانه در کلینیک ما از انواع مختلف آن جهت جوانسازی  جلد و رفع چین و چروک و یا خطوط روی دست و گردن استفاده میگردد پر کننده های جلدی در تحت جلد در نواحی که خطوط و چملکی های جلدی قرار دارد تزریق گردیده و سبب پر شدن و برجسته شدن عمق خطوط گردیده و چملکی های جلدی ازبین میرود. 
پرکننده های جلدی در غلظت های مختلف تولید گردیده، و به طور کلی و هرقدر غلیظتر باشد بیشتر برای رفع جملکی های عمیق استفاده گردیده عمیقتر زرق میگردد و دوام تاثیر ان بیشتر میباشد برای چین و چروکهای سطحی معمولا از پرکننده های جلدی  کمتر غلیظ استفاده گردیده و سطحی تر زرق میگردند.

عوارض جوانسازی جلد با پر کننده های جلدی چیست؟
در د در هنگام تزریق پرکننده های جلدی یک عارضه موقتی است که در هنگام زرق حس میگردد اما در کلینیک ما و اکثر کلینیک ها جهت کاهش درد از کریم های بیحس کننده استفاده بعمل میاید تا احساس درد را کمتر سازد. سایر عوارض شایع زرق ژل یا پرکننده های جلدی عبارت اند از خونریزی خفیف نقطوی، خونریزی تحت الجلدی که میتواند بصورت سرخی تا یک هفته باقی بماند ، تورم ناحیه زرق که میتواند یکی دو روز بعد از تزریق زایل گردد. حساسیت به پرکننده های جلدی غیر کولاژنی بسیار نادر میباشد.

پرکننده های جلدی در کدام حالات استعمال میگردد؟

زرق پرکننده های جلدی

جهت ازبین بردن چملکی یا خط دوطرف لب 
برجسته ساختن گونه ها ( کومه) و لب ها 
ازبین بردن خطوط پاینتر از لب 
از بین بردن خطوط زیر چشم 
رفع خطوط طولانی  لب بالا 
برجسته ساختن زنخ و خط فک 

نتایج مطلوب تداوی با پرکننده های جلدی چه مدت دوام می یابد؟
پر کننده های جلدی بدو نوع پرکننده های دایمی ( غیر قابل جذب) و غیر دایمی ( قابل جذب ) دسته بندی گردیده اند. اما بهر صورت دوام تاثیر پرکننده های دایمی سه الی چهار سال و از هیالورونیک اسید بستگی به غلظت ان داشته و بصورت عموم تا یک سال میتواند ادامه یابد.



  



مطالب دلچسب بیشتر