جستجوی این وبلاگ

1. نکات مفید در مراقبت جلد خشک

نکات مفید در مراقبت جلد خشک
جلد خشک مخصوصا در فصل سرما یک مشکل عمده نزد بسیاری اشخاص بوده جلد خشک معمولا خشن بوده و لطافت خود را ازدست میدهد مصاب خارش، پوستک شدن، کفیدگی و حتی خونریزی شده میتواند.



    مراقبت جلد خشک


مراعات نمودن نکات زیر میتواند تا حد زیادی در نارمل شدن جلد خشک تان و جلوگیری از خشکی جلد کمک کننده باشد:
۱. زمان حمام نمودن را کوتاه کنید و در حمام از آب شیر گرم استفاده کنید نه آب داغ هرقدر بیشتر از آب داغ استفاده کنید یا بیشتر به حمام باشید بیشتر  جلد تان خشک گردیده و خشن میشود.
۲.از صابون های که حاوی گلیسیرین و یا پارافین اند اسنفاده کنید و کوشش کنید تا از صابون هم بسیار زیاد استفاده نکنید. اگر نمیدانید کدام صابون داری پارافین و یا گلیسرین اند میتوانید از صابون اطفال استفاده کنید.
۳. با فشار ملایم جانپاک بدن تانرا خشک نکنید نه با مالش شدید و کشیدن آن بالای جلد.


خشک نمودن جلد
از کریمهای مرطوب کننده استفاده. بهتر است کریمهای مرطوب کننده بزودی بعد از خشک نمودن جلد استفاده شود تا رطوبتی را که جلد بعد از خشک نمودن دارد حفظ شود. از کریمها و پماد های مرطوب کننده استفاده کنید اینها بیشتر از لوشن های مرطوب موثر میباشند.

۵ترکیبات مواد بهداشتی جلد تانرا بخوانید آنهایی که حاوی الکول، مواد خوشبو کننده یا fragrance  باشند همچنان صابون های زایل کننده بو یا deodorant  بیشتر مخرش اند و میتوانند بیشتر جلد تانرا خشک کنند.




۵. از ماشین های humedifier یا مرطوب کننده در اتاق تان استفاده کنید تا هوای اتاق را مرطوب سازد متاسفانه چنین ماشینها در کابل قابل دسترس نیستند.

۶. لباس های نرم و ملایم بپشوید مانند لباس های نخی. اگر از لباس پشمی و مصنوعی درشت استفاده میکند از زیر پوشی نخی حتما استفاده کنید.
۷. از شستن دست اجتناب نکنید و دستهای تانرا میتوانید در صورت ضرورت چندین بار بشوید تا از باکتری ها پاک شود ولی استعمال کریم مرطوب کننده هم باید با دفعات صورت گیرد همچنان شما میتوانید از sanitizer های دست استفاده کنید.
۸. اگر بیشتر با مواد شوینده مانند پودر لباس شویی ، صابون ک مایع ظرف شویی در تماس آید از دستکش استفاده کنید و همچنان از کریمهای مرطوب کننده استفاده کنید و هنگام خواب از واسیلین جهت چرب نمودن دست تان  استفاده کنید.




در صورتی که جلد شما با مراعات نکات فوق باز هم خشک بود با متخصص جلدی مشوره کنید شاید شما مصاب امراض داخلی ویا اکزیما باشید که نیاز به تداوی اختصاصی دارد.

مطالب دلچسب بیشتر