جستجوی این وبلاگ

مواد مغذی برای سلامت جلد

مواد مغذی برای جلد سالم
تعدادی از مواد مغذی موجود در غذاهای روزمره وجود دارد که برای سلامت جلد مهم بوده و جلد سالم نیاز به چنین مواد زیر مغذی دارد.
ویتامین A
به طور طبیعی ویتامین A، و یا رتینول، در روغن ماهی، کبد و محصولات لبنی یافت می شود. ویتامین A تولید شده توسط گیاهان بنام بتا کاروتن یاد شده و در میوه ها و سبزیجات زرد / نارنجی مانند زردک، ام ، زردآلو و و همچنین سبزیجات سبز مانند گشنیز، کرم و پالک یافت می شود. دوزهای بسیار بالایی از ویتامین A سمی هست، بنابراین از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید.
ویتامین B-2.
استرس سبب تشدید جوانی دانه میگردد و ویتامین B-2 اغلب برای کاهش استرس مفید است. غذاهایی با غلظت بالایی از B-2 شامل حبوبات، ماهی، شیر، تخم مرغ، گوشت و سبزیجات سبز برگ است.
ویتامین B-3
ویتامین B-3 در ممپلی، تخم مرغ، آووکادو، جگر و گوشت گاو یافت می شود، گردش خون را بهبود می بخشد، جلد سالم را ارتقا می دهد. همچنین سطح کلسترول را در خون کاهش می دهد و به سوخت و ساز پروتئین، قند و چربی کمک می کند و انرژی شما را از طریق استفاده مناسب از غذا افزایش می دهد.
ویتامین E
ویتامین E در بادام، ممپلی، دانه های آفتاب پرست، بروکلی، گندم و روغن های گیاهی یافت می شود. آنتی اکسیدانت قوی است که ازحجرات شمادر برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کند.
جست
حتی در مقادیر رقیق، زینک یا جست آنتی اکسیدانت برای تقویت سیستم معافیتی بدن، بهبود کلی سلامت – که البته در جلد منعکس می شود میباشد. زینک در تخم مرغ، حبوبات، مغزیات و سمارق یافت میشود.

مطالب دلچسب بیشتر