جستجوی این وبلاگ

ترکیدگی پا ها و شیوه های رهایی از آن


در مناطقی مانند افغانستان که آب و هوای خشک دارند به دلیل کمی رطوبت هوا و باد و خصوصآدر موسم خزان وزمستان به تدریج آب جلد کاهش یافته و خشک می گردد.

پا ها و خصوصآ جلد پا های وظیفه سنگینی را بدوش دارند که عبارت است از برداشتن وزن عمومی بدن یک شخص میباشد و برای اجرا نمودن درست این وظیفه جلد کف پا ها ضخیمتر از جلد سایر نواحی میباشد هرقدر جلد ضخیم باشد خاصیت الاستیکی یا کششی جلد کاهش میابد جلد ضخیم در صورتیکه خشک گردد بسیار کشنند گردیده و در اثر فشار ی
که از سبب تحمل وزن بدن بان وارد میگردد سبب ترگیدگی آن میگردد. افرادی که به دلیل شغل، سرگرمی و یا ورزش زمان های طولانی تری را در هوای باز می گذرانند و افراد اضافه وزن بیشتر با این پدیده ی جلد ی مواجه می شوند.خشکی پا و خصوصاً کف پا در ناحیه پاشنه، بیشتر در خانمهای خانه دیده می شود که روزها در منزل بدون جوراب و با پای برهنه، تردد می نمایند و به همین دلیل خشکی جلد پا از شکایات عمده ی بانوان است.

خانم هایی که عادت به شستشوی مداوم پاها دارند، به طور کامل و با دقت پاها را خشک نمی کنند و از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده بعد از هر شستشو استفاده نمی نمایند پاهایشان دچارخشکی شدیدتری می شود. مردان به دلیل پوشیدن کفش در طی روز و این که اصولاً تعریق مردان بیش از زنان است کمتر دچار این عارضه می شوند.

چگونه از ترکیدگی پا رهایی یابیم؟

1. از پوشیدن چپلی و چپلک که پاشنه پای شما را به مدت طولانی معروض به هوای آزاد مینماید خودارای کنید.

2. سعی کنید بعد از شستشوی پاها، بلافاصله و با دقت پاها را با پارچه تمیز خشک کنید، از کـِرم های معمولی مرطوب کننده و چرب کننده مانند گلیسیرین و وازلین استفاده نمایید .

3. در طی روز در منزل سعی کنند از کفش های روفرشی استفاده کنند.

4. شب به مدت 5 دقیقه پاهای تانرا در بین آبی که چند قطره روغن زیتون به آن علاوه شده است قرار داده و بعدا انرا با خریطه پلاستیک و جوراب به مدت یک ساعت بپوشانید.شما میتوانید از آب و عسل نیز به عین شیوه استفاده نمایید عسل دارای خاصیت مرطوب کنندگی خیلی خوب میباشد.

5. شستن پا با سنگ پا در دور نمودن جلد خشک ضخیم بسیار موثر میباشد و در کاهش ترکیدگی پاشنه کمک کننده میباشد.

6. از کندن جلد ناحیه ترکیدگی پا اجتناب کنید این عمل باعث تخریب جلد گردیده و میتواند جلد شما را مساعد به انتانات جلدی نماید.

7. تغذی خوب و نوشیدن 3 لیتر آب در روز را نیز فراموش نکنید.

8. بعضا ترکیدگی پا ها علامه امراض جلدی دیگری مانند سوریازس، انتانات فنگس و یا امراض ارثی میباشد که باشیوه های فوق ازبین نمیرود که درآنصورت باید با متخصص جلدی تان مشوره نمایید

نظرات

Rahmatullah alavi گفت…
سلام خدمت شما داکتر صاحب محترم! سوال من این است که لکه های سالدانه که در صورت به شکل داغ مانده است چه گونه تداوی دارد. تنها جراهی پلاستیکی راه حل است؟ و اگر میشود بفرماید که کدام راه خوب است برای از بین بردن این لکه ها؟ و همچنان چگونه کریم های را میتوانیم از بازار خریداری کنیم بمنظور شفافیت صورت و جلوگیری از شعاع آفتاب؟
تشکر>

مطالب دلچسب بیشتر