جستجوی این وبلاگ

تداوی و وقایه بوی بد پاها

    بوی بد پا ها چیست؟

     بوی بد پا ها یا bromhidrosis ، یک مشکل طبی  بسیار شایع است. که به دلیل تجمع عرق و رشد باکتریها در جلد پا ها می شود بوجود می آید.  این باکتری ها باعث بوی بد می شوند.  انتانات های فنگسی مانند فنگس پا  نیز می تواند منجر به بوی بد پا ها شود.



     خبر خوب این است که درمان بوی بد پا ها آسان ، سریع و ارزان است.

     درمان های خانگی برای بوی بد پا

     این نکات می تواند به کاهش بوی پا کمک کند.  نکته اصلی این است که مطمئن شوید مرتباً و با دقت آنها را دنبال می کنید.

    •  پاها را تمیز و مرتب نگه دارید
    • .‌حداقل یک بار در روز از یک برس و یا لیف  برای شستن پاها استفاده کنید.  بهترین زمان برای این کار هنگام حمام صبح یا عصر است.  مهم است که پس از شستن ، پاهای خود را کاملا خشک کنید.  توجه ویژه ای بین انگشتان پا داشته باشید ، جایی که هرگونه رطوبت به راحتی باعث رشد باکتری می شود.
    •  ناخن های پا را کوتاه کنید و حتما مرتباً آنها را تمیز کنید.
    •  با سنگ پا ، جلد سخت و مرده را از پاها بردارید.  جلد سخت وقتی تر است نرم می شود و مکانی را برای زندگی باکتری ایجاد می کند.
    •  حداقل روزی یک بار جوراب های خود را عوض کنید.  اگر در یک محیط گرم هستید ، ورزش می کنید یا در هر موقعیت دیگری که ممکن است پاهای شما عرق کند ، باید جوراب های خود را بیشتر عوض کنید.
    •  دو جفت کفش داشته باشید که یک روز در میان بپوشید.  این اجازه می دهد تا هر جفت قبل از پوشیدن مجدد ، کاملاً از عرق یا رطوبت خشک شود.  می توانید کفی های کفش خود را از بوت خارج کنید  تا به خشک شدن مجدد آنها کمک کند.  کفش مرطوب باعث می شود باکتری با سرعت بیشتری روی پاهای شما رشد کند.
    • جوراب هایی را انتخاب کنید که رطوبت را جذب می کند تا اینکه آن را روی پاها نگه دارد.  اینها شامل جورابهای ضخیم و نرم ساخته شده از الیاف طبیعی یا جوراب های ورزشی است.
    •  در هوای گرم سرپایی یا بوتهایی بپوشید که سوراخ داشته باشند. 
    •  از بوتهای  هایی که تنگ هستند یا ممکن است رطوبت را در خود نگه دارند ، خودداری کنید.
    •  با استفاده از یک پنبه هر شب مقدار کمی الکل به پاهایتان بمالید.  این به خشک شدن پاها کمک می کند.  از استفاده از آن در هرگونه ترکیدگی جلد خودداری کنید.
    • اسپری ضد قارچ پا یا پودر پا دارویی را یک بار در روز روی پاهایتان بگذارید.
    • اگر می خواهید بوی پای خود را به سرعت کاهش دهید ، استفاده از اسپری ضد تعریق یا خوشبوکننده روی پاها بی خطر است.
    •   انواع صابون های ضد قارچ و ضد باکتری را امتحان کنید تا زمانی که صابونی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.
    • پای خود را به مدت ده تا بیست دقیقه در طرقی‌که حاوی آب و سرکه است هفته یکبار قرار دهید. 

     درمان های خانگی به طور معمول کمک خوبی به کاهش یا از بین بردن بوی پای شما می کنند.  با این حال ، اگر تداوی های خانگی به تخفیف بوی بد پا ها کمک نمی کند ، یا اگر نگران شدید تعریق و بو هستید ، باید به داکتر جلدی مراجعه کنید.  آنها ممکن است ضدعرق ها و صابون های پا قوی تری را برای شما تجویز کنند و می توانند در مورد درمان های پزشکی برای تعریق زیاد (هایپرهیدروز) توصیه کنند

     چه عواملی باعث بوی بد پا می شوند؟

     پاهای شما عرق زیادی تولید می کند.  غدد عرق آنها بیش از سایر قسمتهای بدن است.  این غدد در کل روز عرق آزاد می کنند تا به خنک شدن بدن و مرطوب نگه داشتن پوست کمک کنند.

     پاها همه افراد عرق می کند ، اما نزد نوجوانان و زنان باردار عرق بیستری تولید میگردد زیرا بدن آنها هورمون هایی تولید می کند که باعث تعریق بیشتر پا ها می شود.  افرادی که تمام روز در محل کار خود روی پای خود هستند ، استرس زیادی دارند و یا یک مریضی ضمیموی  دارند که بیش از دیگران تمایل به تعریق دارند ، بیشتر عرق می کنند.

    بطور طبیعی برخی از باکتری ها روی پا وجود دارد.  این باکتری ها هنگام آزاد شدن عرق پا را تجزیه می کنند.  در صورت تجمع باکتری و عرق ، بوی بدی ایجاد می شود.  باکتریهای اضافی تمایل دارند وقتی فرد عرق در کفشهای خود عرق می کند ، آنها را در می آورد و سپس آنها را دوباره روشن می کند بدون اینکه اجازه دهد کاملا خشک شوند.

     بهداشت نامناسب نیز می تواند در ایجاد بوی بد پا ها نقش داشته باشد.  شستن مداوم پا یا تعویض نکردن جوراب حداقل یک بار در روز می تواند باعث رشد باکتری های اضافی روی پاهای شما شود.  این می تواند باعث بدتر شدن بوی پا شود.

    نظرات

    ‏ناشناس گفت…
    ممنون از مطلب خیلی عالی و مفید شما دست نان درد نکند
    سمیرا گفت…
    بسیار مطلب آموزنده خدا کند تمام آقایون این نکات را عملی کنند.
    مرسی

    مطالب دلچسب بیشتر