جستجوی این وبلاگ

طریقه استفاده درست کاندشنر و شامپو

شامپو برای پاک سازی جلد سر از حجرات فرسوده و مرده جلد و همچنان زایل نمودن چربی پوست سر استفاده میگردد. در حالیکه کاندیشنر جهت نرم و ملایم شدن موی سر، ایجاد رطوبت ، درخشش و PH مناسب در جلد سر و مو استفاده می‌گردد.

‏شامپو دارای بار الکترونی منفی بوده و سبب باز شدن کوتیکل یا پوش محافظتی مو گردیده مو ها را خشک و بی حالت نموده و شانه زدن را مشکل میسازد. کاندشنر دارای بار الکترونی مثبت بوده که سبب خنثی نمودن بار الکترونی منفی شامپو گردیده و کوتیکل مو را نارمل مو ها را مرطوب و حالت دهندگی و درخشندگی مو ها را نارمل میسازد.

‏ شامپو را چگونه استفاده نماییم؟

‏ بعد از مرطوب نمودن مو و جلد سر شامپو را برای سر تان استفاده کنید و کوشش کنید بیشتر شامپو را در جلد سرتان ماساژ بدهید و در اخیر طول موی تان را شسته و آبکش نمایید. اگر مو های طویل دارید شامپو صرف در آخر شستن به طول موی استفاده گردد. متاسفانه اکثرا اشخاص بر عکس عمل می کنند و بیشتر شامپو را در طول موی خود استفاده میکنند. که اینکار میتواند سبب شکنندگی مو، خشک شدن بیش از حد مو و حتی موخوره گردد.
بیاد داشته باشید جلد سر معمولا دارای حجرات مرده، سبوسک و چربی بوده و شستن و پاکسازی آن برای سلامت مو ها اهمیت دارد در حالیکه طول مو کمتر کثیف گردیده و به شستن کمتر نیاز دارند.

‏کاندشنر چگونه استفاده گردد؟

‏ و بعد از اینکه موهای تانرا آبکش نمودید از کاندشنر استفاده نمایید کاندشنر را به مقدار مناسب به مو ی تان استفاده کنید. چون با استفاده از شامپو مو های تان پاک گردیده ولی شامپو دارای موادی اند که مو های تانرا خشک نموده و درخشش طبیعی آنرا از بین میبرد. کاندشنر این مشکلات مو را برطرف میکند.
‏بسیاری از اشخاص بخاطر اینکه درخشش طبیعی و حالت دهی موهای خود را دوباره حاصل کنند بعد از شستن مو های خود را چرب مینامند اگر جلد شما چرب اسن؟ مصاب جوانی دانه هستید و یا مو های شما چرب است و مصاب سبوسک سر هستید چرب نمودن مو ها میتواند برای شما مفید نباشد ولی برای اینکه حالت دهندگی و درخشش مو های تانرا بدست آورید بهتر است بعد از هر بار شامپو نمودن از کاندشنر استفاده کنید.

مطالب دلچسب بیشتر