جستجوی این وبلاگ

درمابریشن ( تراشیدن جلد جهت تداوی داغ های جوانی دانه و سالدانه)

درم ابریشن چیست؟

درمابریشن یک پروسیجر جراحی جلدی است که در آن متخصص جلدی زیبایی طبقات خارجی جلد را توسط ماشین برقی که دارای یک برس دور زننده ( مانند برمه برقی)  حاوی ذرات الماس میباشد براداشته و سبب میگردد تا التبم دوباره جلد صورت گرفته و جلد بصورت یکنواخت ترمیم گردد.


تراشیدن جلد جهت تداوی داغ های جوانی دانه و سالدانه

در کدام حالات میتوان از درمابریشن استفاده نمود؟

درمابریشن برای تداوی حالات متعددی مانند چین و چروک یا چملکی های صورت ( در اشخاصی با جلد روشن) ، لکه های قهوه یی که از سبب معروض شدن به شعاع آفتاب بوجود میاید ، خالکوبی، سکارها یا داغ های جراحی ، سالدانه ، جوانی دانه و سوختگی استعمال گردیده و سبب ایجاد زخم های سطحی میگردد که طی ۹ الی ده روز التیام یافته و لی گاهی میتواند سبب لکه های قهویی یا کمرنگ به مقایسه جلد نارمل گردیده که میتواند تا سه ماه بعد از تداوی بهبود یابد .

در جریان تداوی چه به اتفاق میافتد؟

بعد از گرفتن تاریخچه مکمل و متیقن شدن متخصص جلدی از اینکه جلد شما تمایل به ایجاد اسکار ندارد و تاریخچه داوایی و حساست به دوا عکس های قبل از تداوی تان گرفته شده تا  با عکس های بعد از تداوی یک ماه بعد و سه ماه بعد مقایسه میگردد. برای شما توصیه میگردد تا حد اقل یک هفته قبل از تداوی از خوردن اسپرین و دواهای مشابه مانند بروفن ، دکلوفناک… اجتناب کنید تا از خونریزی در هنگام عملیه ممانعت صورت گیرد. 
نیم ساعت قبل از اجراء عملیه به جلد شما کریم بیحس کنننده موضعی تطبیق میگردد تا در هنگام اجراء عملیه احساس درد نکنید بعدأ عملیه اجرا میگردد.
در هنگام عملیه متخصص جلدی با نرمی و به اهستگی با کمک ماشین مخصوص درمابریشن و یا اله دستی درماتوم طبقات سطحی جلد مورد نظر را برداشته و تا به عمق دلخواه جاییکه التیام دوباره سبب بهبود مشکلات قبلی گردد برسد شاید مدت دوام پروسه نیم  تا یک ساعت باشد بعد از انجام پروسه ساحه پاک گردیده وبا پانسمان چرب بسته میگردد. نتایج حاصله بیشتر مربوط به مهارت متخصص جلدی و تجربه اش و ضخامت جلد برداشته شده میباشد.
عملیه میتواند در صورت نداشتن نتایج قناعت بخش در دور اول دویا سه دور در فواصل یک تا سه ماه اجرا گردیده و یا با پروسیژر های زیبایی دیگر بصورت مشترک و یا متناوب استعمال گردد.

درمابریشن برای تداوی چین و چروک


چه مدت نیاز است تا زخم ایجاد شده توسط درمابریشن التبام یابد؟

معمولا زخم ایجاد شده طی ۹ الی ۱۰ روز التیام میابد ولی بهر صورت نزد اشخاص مسن و در صورت الوده شدن زخم ها توسط میکروبها و عدم در نظر داشت شرایط صحی زخم التیام زخم شاید به تعویق بیافتد. شاید سرخی زخم تا یک ماه و لکه های قهویی بعد از التیام که ندرتا بوجود میاید تا سه ماه زایل گردد.

عوارض تداوی با درمابریشن چیست؟

درد در هنگام عمل ( اگرچه تاحدود زیاد در هنگام عمل با استفاد ه از دواهای بیحس کننده موضعی کم میگردد)  ، خونریزی، سرخی و لکه های قهویی از جمله اختلاطات تداوی میباشد که خصوصا دو اخیر انها یک الی سه ماه بعد از بین میرود. لکه های قهویی نزد بیشتر کسانی که جلد شانرا از شعاع آفتاب محافظه نمی نماید احتمالا بیشتر بوجود میاید همچنان نزد کسانی که جلد تبره رداند. مداخله میکروبها از جمله اختلاطات دیگر آن است که با در نظر داشت شرایط بهداشتی در هنگام عمل و محافظت زخم بعد از عملیه میتوان از آن اجتناب نمود.

کدام شرایط را بعد از درمابریشن باید عملی کنید؟

·         دواهایکه متخصص جلدی برای تان توصیه مینماید مطابق هدایت عمل کنید.
·         ازکندن ، خاریدن  و دستکاری ارچق خوداری کنید.
·        کریم انتی بیوتیک توصیه شده مطابق به هدایت داکتر به جلد بعد از شستن دس مالش دهید.
·         در هنگام استراحت کوشش کنید به پشت بخوابید تا ساحه تداوی شده تحت فشار قرار نگیرد.
·       از معروض شدن به شعاع آفتاب حذر کنید و از ضد آفتاب دوهفته بعد از تداوی استفاده کنید.
·         دوهفته بعد از تداوی دوباره مراجعه کنید. و در صورت متوجه شدن به شواهد انتان مانند چرکین شدن زخم، درد ، تورم و سرخی زودتر به داکتر معالج تان مشوره کنید.

درمابریشن نزد کدام اشخاص توصیه نمیگردد؟

 ·        اگر شما مصاب کیلویید هستید.
 ·         جلد شما بسیار تیره است.
 ·        شما دارای زخ های جلدی در صورت هستید.
 ·     در صورت موجودیت تبخال عملیه شما تا دوهفته به تعویق افتاده وبعد از سه روز تداوی با ادویه ضد تبخال تداوی تان صورت میگیرد.










مطالب دلچسب بیشتر