جستجوی این وبلاگ

نکات مفید برای شستن مو ها

ایا میدانیایا میدانید استفاده بی رویه از شامپو و حالت دهنده ها یا conditioner و افراط و یا تفریط در شستن مو ها میتواتد سبب بیحالتی ،خشکی، خشن شدن، بی جلا شدن و حتی شکنندگی موو مو خوره گردد پس نکات آتی را خوانده و عملی کنید تا مو های سالم و زیبایی داشته باشید.
موهای چرب باید بیشتر شسته شوند. اینکه چند بار در هفته موهای تانرا بشویید به اندازه چربی که توسط پوست سر تان تولید میشود بستگی دارد:
○.
اگر موهای تان بسیار چرب باشد میتوانید سر تانرا با دفعات بیشتر و حتی هر روز بشویید.

○. اگر مو های تان خشک است هفته دو تا سه بار مو های تانرا بشویید و هر بار شستن بیشتر از یکبار شامپو بزنید. 
○ اگر مو های معمولی دارید هفته سه تا چهار بار مو های تانرا بشویید. 
○ اگر سر تان سبوسک دارد شامپو های ضد شوره مانند شامپو کتوکونازول استفاده کنید. 

.○ اگر موهای تان توسط مواد کیمیاوی ( رنگ مو، مواد استیل مو مانند واکس و ژل و مواد تونی ) آسیب دیده اند و یا موهای تان خشک است باید موها کمتر شسته شوند.
○.
هر قدر سن بیشتر شود میزان تولید چربی توسط پوست سر کمتر گردیده پس نیاز است تا از شامپو به دفعات کمتر استفاده گردد.
  ‌شامپو را بیشتر به پوست سر تان استفاده کنید. تا به تمام طول موهای تان استفاده شامپو به طول مو ها سبب میگردد مو ها خشک ، بی جلا ، خشن و شکنند گردند.
بعد از هر شامپو نمودن از حالت دهنده های مو یا .conditioner استفاده کنید مگر اینکه شامپوی تان حاوی کاندشنر باشد کاندشنر سبب نرم شدن جلا دار شدن و استحکام مو گردیده و تا حدود زیاد مو را از صدمات ناشی از شعاع ماورای بنفش آفتاب محافظه میکند. حالت دهنده های مو باید بیشتر به طول مو ها استفاده شود تا به پوست سر.
از شامپو و حالت دهنده استفاده کنید که مخصوصا مناسب به موی شما باشد. مثلا اگر موهای چرب و یا خشک دارید هردو شامپو و کاندشنر تان باید مطابق چربی یا خشکی موی تان باشد و اگر موهای تان را زنگ میکنید باید هر برای موهای رنگ شده باشد همچنان شما میتوانید از شامپو و کاندشنر ۲ در ۱ که هم حاوی شامپو و هم کاندشنر است استفاده کنید. بخاطر داشته باشید اکثر شامپو و کاندشنر ها بدون در نظر داشت قیمت و یا نام تجاری آن دارای فواید یکسان میباشند.
هنگام آببازی از موهای تان مراقبت کنید. آب حوض های آببازی حاوی کلورین بوده و کلورین میتواند سبب آسیب به مو ها گردد برای جلوگیری ازین آسیب قبل از آببازی از کاندشنر استفاده کنید، از کلاه آببازی که کاملا موهای تانرا از آب محافظه کند استفاده کنید و بعد از آببازی از شامپوی مناسب به آببازن و کاندشنر قوی استفاده کنید تا رطوبت  موهای تانرا دوباره برگشتانده و موهای تان درخشان و خوش حالت باقی ماند.



مطالب دلچسب بیشتر