جستجوی این وبلاگ

ده عادتی که جوانی دانه تانرا بدتر میکند

  متخصصین جلدی زیبایی شفاخانه اروین با روش های نوین درمانی جوانی دانه تانرا از شدیدترین حالت تا خفیف ترین حالت به بهترین وجه درمان میکنند. 

بعضی عادتهای مراقبتی جلد را که می توانند جوانی دانه تانرا بدتر کنند.

 آیا شما صادقانه جوانی دانه خود را درمان می کنید اما هنوز بخار های جدیدی را مشاهده می کنید؟  درین حالت معمولاً مراقبتهای جلدی که‌انجام میدهید می تواند مقصر باشد.  در اینجا 10 عادت مراقبت جلد را مطالعه می کنید که می تواند جوانی دانه تانرا بدتر کند و نکات متخصصان جلدی برای کمک به شما در تغییر این عادت ها. 

 10 عادتی را که باید ترک کنید. 

  1️⃣ هر هفته یا همین حدود ، دوای جدید جوانی دانه را امتحان می کنید.

 این روش می تواند جلد شما را تحریک کند ، که می تواند باعث تخریش و تشدید بخار ها شود.

 ‏   در عوض چه کاری باید انجام دهید:

 برای درمان جوانی دانه وقت بگذارید.  شما  6 تا 8 هفته از محصولی استفاده کنید تا نتایج مطلوب آن بدست آید. جوانی دانه زود خوب نمیشود.  اگر تا آن زمان هیچ پیشرفتی مشاهده نکردید ، می توانید محصول دیگری را امتحان کنید.  پاک شدن کامل جوانی دانه  به طور کلی 3 تا 4 ماه طول می کشد.

  2️⃣ داروهای بخار روی را فقط روی دانه ها خود استفاده می کنید.

 منطقی است که آنچه را می بینید درمان کنید ، اما این روش نمی تواند از بروز بخار های جدید جلوگیری کند با وجود اینکه بخار های سابقه را شاید از بین ببرند بخار های جدید وقتا فوقتا بوجود می آید. 

 به جای آن چه باید کرد: 

برای جلوگیری از بخار های جدید ، یک لایه نازک از داروی جوانی دانه را به طور یکنواخت روی تمام جلد مستعد جوانی دانه پخش کنید.  به عنوان مثال ، اگر می خواهید روی پیشانی ، بینی و زنخ خود بخار نداشته باشید، کریم یا دوای  جوانی دانه را به طور یکنواخت در تمام این نواحی صورت خود چرب‌ کنید.



  3️⃣ از مواد آرایشی، محصولات بهداشتی جلد و مو که می توانند باعث تشدید جوانی دانه شوند استفاده میکنید.

 برخی از مواد آرایشی، همراه با بسیاری از محصولات بهداشتی جلد و مو ، حاوی روغن یا مواد دیگری هستند که می توانند باعث بدتر شدن جوانی دانه شوند.  اگر به استفاده از آنها ادامه دهید ، ممکن است برامدن بخار های جدید را مشاهده کنید.

 در عوض چه کاری باید انجام شود: 

فقط از مواد آرایشی ، ضد آفتاب و محصولات مراقبت از مو استفاده کنید که دارای برچسب " non comedogenic" یا  "منافذ جلد را مسدود نمی کند" باشند.  این محصولات در اکثر مردم باعث تشدید بخار ها نمی شوند.

  4️⃣ برس آرایش یا مواد آرایشی را بصورت  مشترک با دیگران استفاده میکنید.

 حتی اگر فقط از محصولات غیر comedogenic استفاده می کنید ، به اشتراک گذاشتن برس یا مواد آرایش می تواند منجر به ایجاد بخار روی شود.  جوانی دانه ساری نیست ، اما هنگامی که شما آرایش ، برس آرایش یا مواد آرایشی مشترک دارید ، باکتری ها ، روغن و حجرات مرده جلد ایجاد کننده جوانی دانه در جلد دیگران می توانند در مواد آرایشی شما جای گرفته.  وقتی از این مواد استفاده می کنید ، می توانید باکتری ها ، روغن و سلول های مرده جلد آنها را به جلد خود منتقل کنید.  این امر می تواند منافذ جلد شما را مسدود کرده و منجر به ایجاد و تشدید بخار ها شود.

 در عوض چه کاری باید انجام شود:

 اطمینان حاصل کنید که تنها شخصی هستید که از  برس آرایش و مواد آرایشی خود استفاده می کنید.

 5️⃣ با مواد آرایشی خود میخوابید.

 خوابیدن با صورت پر‌از آرایش، حتی  حتی اگر موادآرایشی غیر comedogenic باشند نیز می تواند باعث ایجاد جوانی دانه شود.

 به جای آن چه باید کرد:

 قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.  بدون استثناء اگر برای شستن صورت خود خیلی خسته هستید ، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. 

  6️⃣ صورت خود را در طول روز چندین بار میشویید.

 شستن چندین بار در روز صورت با صابون و فیسواش می تواند باعث تحریک بیشتر جلد شود و منجر به بخار روی بیشتر شود.

 در عوض چه کاری باید انجام دهید:

 صورت خود را دو بار در روز با صابون بشویید هنگام بیدار شدن از خواب و قبل از خواب.  همچنین اگر فعالیتی را که عرق می کند به پایان برسانید ، می توانید صورت خود را با صابون بشویید.

 7️⃣ جلد خود را خشک میکنید.

 جلد مصاب جوانی دانه چرب است ، بنابراین استفاده از درمان های خشک کننده جوانی دانه تا زمانی که صورت شما احساس خشکی نکند خوب است. اما خشکی بیشتر جلد تحریک کننده بخار است.  هر زمان جلد خود را با شستن زیاد یا مواد خشک کننده جلد خشکتر می کنید ، ممکن است جوانی دانه بیشتری پیدا کنید.

 به جای آن چه باید کرد: 

از روش های درمان جوانی دانه طبق دستورالعمل استفاده کنید.  اگر جلد شما احساس خشکی می کند ، از مرطوب کننده مخصوص جلد مستعد جوانی دانه استفاده کنید.  بعد از شستن صورت ، می توانید دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید.

 شما همچنین باید از استفاده از الکول و هر چیز دیگری که می تواند جلد شما را خشک کند ، خودداری کنید.


  8️⃣ جلد خود را کیسه و لیف میکنید.

 برای خلاص شدن از شر جوانی دانه ، ممکن است بخواهید که جلد خود را تمیز کنید.   مالش کیسه و لیف می تواند جلد شما را تحریک کند و باعث شعله ور شدن جوانی دانه شود.

 در عوض چه باید کرد: 

هنگام شستن صورت و سایر نواحی جلد مصاب جوانی دانه ، به ملایمت رفتار کنید.   شما می خواهید از یک پاک کننده ملایم و غیر کمدوژنیک استفاده کنید.  با استفاده از یک حرکت دورانی ، پاک کننده را با نوک انگشتان به آرامی بمالید.  فقط با استفاده از انگشتان دست آن را به آرامی با آب گرم بشویید.  سپس جلد خود را با حوله تمیز خشک کنید.

  9️⃣ در طول تمرین عرق جلد تانرا با مالیدن شدید روی پاک خشک میکنید.

  مالیدن روی پاک جهت خشک نمودن عرق به طور تقریبی می تواند جلد شما را تحریک کند ، که باعث تشدید بخار می شود.

 به جای آن چه باید کرد:

 هنگام تمرین ، از حوله تمیز استفاده کنید تا عرق جلد را با فشار آرامی خشک کنید.

  1️⃣0️⃣ دانه های تانرا میکنید. 

 هنگامی که جوانی دانه را بیرون می آورید یا فشار می دهید ، احتمالاً مقداری از آنچه درون آن است (به عنوان مثال چرک ، سلولهای مرده جلد یا باکتری ها) را به عمق جلد خود داخل میکنید.  وقتی این اتفاق می افتد ، التهاب را افزایش می دهید.  این می تواند به جوانی دانه و گاهی اوقات ایجاد داغ و درد بیشتر بیانجامد.


 در عوض چه باید کرد: در مقابل وسوسه  کندن  بخار روی مقاومت کنید.  شما می خواهید جوانی دانه خود را با داروهای بخار روی درمان کنید.  اگر جوانی دانه های عمیق یا دردناکی دارید ، مراجعه به یک متخصص جلد برای کمک به پاک سازی جوانی دانه ضروری است.

 چه موقع به یک متخصص جلد مراجعه کنید

 در بسیاری اشخاص جوانی دانه با مراقبت جلد و استفاده از فیسواش مناسب کنترول میگردد اگر‌با مراعات نمودن توات فوق باز هم جوانی دانه تان ادامه یافت با متخصص  جلدی مشوره کنید. 

 ‏متخصصین جلدی زیبایی شفاخانه اروین با روش های نوین درمانی جوانی دانه تانرا از شدیدترین حالت تا خفیف ترین حالت به بهترین وجه درمان میکنند. 


نظرات

زحل میرزا گفت…
تشکر از معلومات خوب تان آیا استفاده از ضد آفتاب سبب تیره شدن رنگ‌جلد نمیگردد و یک ضد آفتاب را پیشنهاد کنید که جوانی دانه را زیاد نکند.
Arvin skin hospital گفت…
نخیر ضد آفتاب سبب محافظت جلد از شعاع آفتاب و جلوگیری از تیرگی جلد و لکه های جلدی میگردد.

مطالب دلچسب بیشتر