جستجوی این وبلاگ

هفت راز داشتن جلد زیبا


۱.  هر روز قبل از بیرون رفتن  ضد آفتاب استفاده کنید.
 ‏  ضد آفتاب اولین قدم در مراقبت جلد و حفظ جوانی تان  می باشد . همچنان ضد آفتاب از سرطان‌های جلدی و لکه های جلدی محافظت می نمایند . ضدآفتاب را انتخاب کنید که مطابق حالت (چربی و خشکی) جلد تان بوده و فکتور محافظتی آن حداقل ۳۰ و یا بیشتر از آن باشد .
 ‏اگر چه ضد آفتاب برای اطفال نیز توصیه میگردد اما برای اطفالی که بیشتر از شش ماه عمر دارند ضد آفتاب استفاده کنید. 
 ‏ ۲. سکرت نکشید.
 ‏ سگرت کشیدن سبب پیری زودرس جلد گردیده و قدرت التیام جلد را کاهش میدهد. سگرت  یکتعداد امراض جلدی مثل پسوریازس و  اکزیما  را تشدید مینماید .
 ‏۳. از محصولات بهداشتی که مطابق با چربی یا خشکی جلد تان باشد استفاده کند.
 ‏ جلد تانرا بشناسید ایا جلد تان خشک، چرب و یا ترکیبی است و مواد بهداشتی را انتخاب کنید که مطابق جلد تان باشد . اگر از امراض جلدی شاکی می باشد با مشورت با متخصص جلدی تان مواد بهداشتی خود را انتخاب کنید.
 ۴. ‏ از لیف، کیسه  و اسگرب  برای شستن صورت تان زیاد استفاده نکنید اینها می‌تواند سبب تخریش جلد و تشدید مشکلات جلدی مانند جوانی دانه گردند . 
 ۵. ‏جلد را بعد از  عرق نمودن و همچنان قبل از خواب جلد تانرا شستشو نمایید.
 ‏ جلد تانرا با آب مرطوب نموده مواد شوینده سازگار با جلد تانرا  به صورت دورانی بالا جلد تان تطبیق نموده و بعدا  آنرا آب کش نموده تا تمام مواد شوینده از سطح جلد تان برطرف گردد . بعد صورت  تان را با فشار ملایم رو پاک خشک نمائید . از کشیدن روی پاک بالای جلد  تان خودداری نمایید . 
 ۶. ‏تشویش نکنید تشویش می‌تواند سبب  پیری زودرس جلد گردد . همچنان تشویش سبب تشدید اکنه و ریزش مو  میگردد . 
 ‏۷.  ‏و بالاخره اگر شما از مشکل جلدی  رنج می‌برد با متخصص جلدی مشوره کنید.

مطالب دلچسب بیشتر