جستجوی این وبلاگ

چرا مو های خانمها میریزند؟

کمخونی و تشویش دو عامل مهم ریزش موی در خانمها است

خانم ها به چالش های متعددی مواجه اند یکی از چالش های صحی شان کمبود ذخایر آهن عضویت و کمخونی فقر آهن میباشد. عادت ماهانه، حاملگی و شیردهی سه عامل مهمی اند که نیاز یک خانم را به  ریز مغذی ها ( micronutrients ) از جمله آهن بیشتر میسازند و نیاز است تا غذا یک خانم حاوی مقادیر بیشتر آنها باشد. تغذیه غیر متوازن سبب میگردد تا ذخایر آهن عضویت کاهش یافته و حتی قبل از اینکه نزد یک خانم کمخونی ایجاد گردد ریزش مو شروع گردد. 
برای بهبود ریزش مو لازم از مکملات آهن یا تابلیت های که داری آهن و فولیکول اسید میباشند استفاده  کنید تغذی متوازن داشته باشید و از منابع غنی آهن که شامل گوشت، جگر، ماهی، لوبیا و مغزیات استفاده کنید. ویتامین سی در جذب آهن رول بسزایی داشته و بهتر است با گرفتن غذا های غنی از ویتامین سی جذب آهن را بهبود بخشید منابع غنی ویتامین سی میوه های فامیل ستروس مانند لینو، کیلو، مالته، همچنان کیوی و سایر سبزیجات میباشد. 
عامل دوم ریزش مو نزد خانمها استرس و تشویش است. تربیه اولادها، رسیدگی به کار های خانه و محل وظیفه و مراقبت از اولاد ها، فامیل و همسر و رسیدگی به همه آنها ... و حالت عاطفی یک خانم سبب میگردد خانمها زندگی نسبتا پر تشویشی داشته باشند. و تشویش یکی از عوامل عمده ریزش مو میباشد. 
پس بهتر است از تشویش دوری کنید. نماز، قران ، مدیتیشن برای کاهش استرس شما میتوانند موثر باشند همچنان ورزش کنید، قدم بزنید، و کوشش کنید به جنجال های زندگی طوری کنار بیایید که آرامش شما را برهم نزنند.
بیماری کیست تخمدان PCOS نیز یکی دیگر از عوامل مهم ریزش مو در خانمها میباشد در این مریضی عادت ماهوار خانم کم وقفه ها بین عادت ماهواره طولانی و مدت عادات ماهواره کوتاه میگردد. علائم جلدی این مریضی رشد مو های اضافی در روی، بخار های جوانی دانه و ریزش موی سر میباشد.
شیردهی عامل دیگریست که نزد یک خانم سبب ریزش مو میگردد. سه ماه بعد از ولادت یک خانم مصاب ریزش مو میگردد که سه الی شش ماه دوام نموده و بعد از این مدت ریزش مو توقف نموده و در مدت یکسال مو های رفته دوباره رشد و مو ها مانند سابق میشود. اما باید متوجه بود که درین مدت مصاب کمخونی و کمبود منرال ها و ویتامین ها نگردند. 

بیاد داشته باشید عامل دیگری هم مانند استفاده از دوا ها، امراض شدید جسمی، امراض هورمونی... هم سبب ریزش مو میگردند که باید عامل آن جستجو و تداوی گردد.
برای تداوی ریزش مو با داکتر جلدی معالج تان مشوره کنید. برای ریزش موی شما دوا های خوراکی و مالشی وجود دارد که تا حدود زیادی مستوانتد برای رفع ریزش مو و تقویه مو های تان موثر باشند.
اگر ریزش موی شما شدید باشد و با تداوی های فوق نتیجه مطلوب حاصل نگردد میتوانید از روش های پی آر پی، میکرونیدلینگ و مزوتراپی که در شفاخانه جلدی زیبایی آروین بصورت استاندارد اجرا میگردد مستفید گردید. 


مطالب دلچسب بیشتر