جستجوی این وبلاگ

مراقبت جلد چرب



جلد چرب مشکل بسیار بیشتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر جلد ها دارد آنها بیشتر مساعد به مصاب شدن به جوانی دانه  و منافذ باز یا مسامات جلد میباشند.
در جلد های چرب بیشتر دانه ها سر سیاه دانه های سر سفید و بخارهای چرکین و بالاخره داغ و یا سکار دانه ها بجا میمانید که برای کسانی که جلد چرب دارند سبب مشکلات زیبایی و روانی میتواند گردد.
همچنان جلد چرب سبب جذب گرد و خاک و  هوای آلوده به سطح جلد گردیده . جلد را مساعد به آسیبهای فزیکی و کیمیاوی مینمایند. بناء جلد چرب ایجاب مراقبت جدی و لازم را نموده تا بتوان چربی جلد را کاهش داده و واز مشکلاتی که چربی بیش از حد جلد ایجاد میکند در امان باشیم.
  
      پاک کردن جلد:
    یکی از مهم ترین نکته برای مراقبت جلد چرب پاک کردن آن است . با این حال، شما باید در مورد انتخاب مواد شوینده صورت( صابون و یا فیس واش ) دقیق  باشید.اما باید متوجه باشید که شستشوی  بیش از حد و شستن صورت با مواد شوینده بسیار قوی میتواند سبب زایل شدن رطوبت جلد نیز گردیده و برای جلد شما مضر باشد و در نهایت سبب تحریک غدوات چربی ساز گردیده و جلد شما بیشتر چرب گردد. درصورتیکه جلد شما با پاک کننده های عادی زایل نگردید کوشش کنید از صابون و یا فیس واشی که حاوی گلایکولیک اسید، بنزویل پراکساید، بتا هایدروکسی اسید و سلیسالیک اسید باشد استفاده کنید.

         تونر:
     از تونر استفاده کنید. هیچ جای بحث نیست . هنگامی که شما جلد چرب دارید  مهم است تا   تعادل PH جلد خود را به درستی حفظ کنید. که این کار را صرف تونر میتواند انجام دهد. یک تونر خوب خریداری کنید که بدون اینکه صدمه بهPH  نارمل جلد شما وارد کند سبب زایل شدن جربی جلد تان گردد. تونر ها معمولا پاک کننده هایی اند که د رترکیب خود حاوی الکول بوده و سبب کاهش چربی جلد و کوچک شدن مسامات جلد میگردد. البته باید بخاطر داشته باشید و سعی کنید اگر شما جلد مرکب دارید و جلد شما در بعضی نواحی چرب و در بعضی نواحی خشک میباشد از تونر ها صرف در نواحی چرب جلد تان استفاده کنید و این کار با استفاده تونر ساده تر از استعمال فیس واش و صابون خواهد بود. اما متاسفانه در بازار های ما تونر مناسب کمتر قابل دسترس میباشد.

       مرطوب کننده:
    آیا برای جلد های چرب مرطوب کننده لازم است؟ ما می گوییم بله، البته لازم است! جلد شما چرب است به این معنا نیست ضرورت به کریم مرطوب کننده نداشته باشد. علاوتا بعضی جلد ها ترکیبی بوده در بعضی نواحی صورت مانند پیشانی، زنخ و بینی چرب و در قسمت گونه ها خشک میباشد که  بعد از شستن با وجود اینکه نواحی چرب نارمل میگردند اما نواحی خشک جلد  بیشتر خشک و پوستک پوستک میگردد که ایجاب استعمال مرطوب کننده در این نواحی را مینماید. البته قابل یاد آوریست که کسانی که جلد چرب دارند از مرطوب کننده های غیر روغنی استفاده کننده و به مقدار کمتری از کریمهای مرطوب نسبت به جلد های خشک ضرورت دارند.

      سکرب:
   جلد خود را اسکراب نمایید . اما کوشش نکنید در آن زیاده روی کنید استعمال افراطی سکربها، و یا استعمال لیف و کیسه در صورت میتواند سبب تخریش جلد و تنبیه غدوات چربی ساز و بلاخره تشدید جوانی دانه گردد .
  
      ضد آٰفتاب:
    شما در صورتی که جلد چرب دارید نیاز به استفاده از کریمهای ضد آفتاب دارید و لی در انتخاب ضد آفتاب تان دقیق باشید از ضد آفتاب های فاقد چربی ( oil free   یا non greasy  ) استفاده کنید.بهتر است از ضد ٰافتاب های که به شکل ژل میباشند استفاده کنید.

         با جلد خود تطابق کنید: 
    بیاموزید چگونه میتواند جلد چرب تانرا کنترول کنید اندازه چربی جلد نسبت به فصل سال ، تغیرات هورمونی و مزاج و طبیعت شخص و حتی موسم سال تغیر میکند در هوای گرم و مرطوب معمولا چربی جلد بیشتر میگردد تغیرات هورمونی که نزدخانمها در نزدیکی عادت ماهوار و یا هنگام حمل ایجاد میتواند تا حدود زیادی بالای غدوات چربی ساز اثر گذار بوده و سبب تحریک آنها و تولید بیشتر چربی جلد گردد همچنان سترس های روانی و اضطرابات میتواند سبب تحریک غدوات چربی گردد. پس بهتر است شما بیاموزید چگونه میتوانید چربی جلد تانرا کنترول کنید بنابرین هرقدر جلد چرب باشد شما بیشتر نیاز به شستن جلد با مواد پاک کننده و تونر دارید و هرقدر چربی جلد کنتر میگردد کمتر به آنها ضرورت دارید.

    مشوره با متخصص جلدی:
   درصورتی که با عملی نمودن نکات فوق چربی جلد شما کنتول نشد بهتر است با متخصص جلدی تان مشوره کنید شاید متخصص جلدی تان برایتان کریمهایی توصیه کند که سبب بهبود جربی جلد و مسامات بزرگ جلد تان گردد.
این مراحل ساده برای مراقبت از جلد چرب مفید هستند. و جلد تانزا زیبا درخشان و شاداب بیابید.

نظرات

Unknown گفت…
سلام جلدم چرب است و جوانی دانه دارم چیرقم کنم درمان خانگی بگذرد تشکر

مطالب دلچسب بیشتر