جستجوی این وبلاگ

کدام چیز ها جلد تانرا خراب میکند:

    جلد عضوی از بدن است که شاید ما مراقبت آنرا نادیده بگیریم، و طوری که لازمست به آن رسید گی ننمائیم مصروفیت زیاد ما اکثرا سبب میگردد تا ما چنانکه باید از جلد خود مراقبت کنیم، نمیتوانیم ، آلودگی هوا، ورزش نکردن، سترسها و تشویش های کار و زندگی، تغذیه نا متوازن، سگرت. .. همه و همه به جلد ما و شما آسیب وارد می نماید و بعضی آنها به کوشش ما قابل اجتناب نبوده و عوارض خود را وارد مینمایند و پیری جلد را تسریع مینمایند اما یک سلسله اعمالی وجود دارد که قابل اجتناب و یا اصلاح بوده و در سلامت جلد مان زیاد رول دارند درین مطلب  کوشش شده است تا به حالاتی پرداخته شود که میتواند به جلد آسیب وارد نماید و اجتناب از آنها رول عمده ی در سلامت جلد بازی مینمایند  این حالات عبارت اند از:

    ا. عدم استفاده از ضدآفتاب:

    شاید بسیاری ندانند که شعاع آفتاب چه آسیب هایی را متیواند به جلد وارد نماید لکه های جلدی ، چین و چروک جلدی، لکه های پیری، افتادگی پوست خشن شدن جلد، بیماری‌ها قبل السرطانی و بالاخره سرطانهای جلدی همه و همه از عوارض  معروض شدن به شعاع آفتاب می باشد و شما می‌توانید به را حتی با محا فظت جلد از شماع آفتاب ازین عوارض در امان باشید. استفاده از ضدآفتاب با فکتور محافظتی ۳۰ ویا بیشتر از آن ، دوری از شعاع آفتاب بین ساعات ده صبح  الی سه عصر، استفاده از کلاه،  چتری و لباس ضخیم درمحافظت جلداز شعاع آفتاب زیاد رول وارد.


    استفاده از عینک و کریم برای جلوگیری از شعاع آفتاب

    ۲. ندانستن نوع جلد :

    جلد می‌تواند چرب خشک، نا رمل ،حسا س و یا ترکیبی باشد در بوجودآمدن این حالات در کنار عوامل داخلی عوامل بیرونی مانند آب وهوا، فصل سال، تشو یش واضطراب ،تعرق …ذیدخل اند پس برای اینکه جلد سالم داشته باشیم باید نوع جلد خود را بشناسیم و مواد بهداشتی را که استفاده میکنیم باید مطابق نوع جلد ماباشد ، اکثریت مطلق مواد بهداشتی دارای معلوماتی میباشند که نشاندهنده مناسب بودن آن ها برای جلد های خاص میباشد استفاده مواد بهداشتی که مطابق به جلد نباشد میتواند به جلد و موی شما آسیب برساند.

    ۳. عدم استفاده از کریمی مرطوب کننده:

    همه میدانیم که جلد نیاز به مراقبت دارد و یکی از مراقبت های عمده جلد جلو گیری از خشکی جلد میباشد میدانیم جلد نزد اشخاص در نواحی صورت ، قفسه سینه و پشت شانه ها شاید چرب ویا خشک  باشد و لی قابل یادآوری است حتی نزد  اشخاص که جلد چرب دارند جلد سایر قسمت های بدن خشک میباشد و نیاز دارد تا از کریمهای مرطوب کننده استفاده بعمل آید مخصوصا شب ها، بعد از حمام و هنگامی که شما بیرون میرود اما درصورتیکه به شعاع آفتاب میروید بهتر است تا از کریمی و یا لوشن های ضد آفتاب که مرطوب کننده هم باشند استفاده کنید.


    از کریم های مرطوب کننده استفاده کنید

    ۴: استفاده از صابون های مخرش:

    بعضی‌  عادت ها دارند تا از هر نوع صابون و یا شامپوی که درحمام  با شد استفاده کند در حالیکه از یک حمام اشخاص مختلف با جلد های متفاوت استفاد که می‌کنند و یک نوع صابونها یا شامپو نمی تواند به جلد همه آنها مناسب باشد پس بهتر است شما از صابون و یا لوشن هایی استفاده کنید که مطابق به جلد تان باشد و بهتر است که در بدن صابون هایی با خاصیت مرطوب کننده استعمال گردد.


    از صابون های مطابق جلد تان استفاده کنید

    ۵. ننوشیدن آب به مقدار کافی:

    در حالیکه آب یکی از نیازهای عمومی بدن است کم نوشیدن آب میتواند اولتر از همه جلد را متاثر سازد   و سبب خشک  و خشن شدن جلد‌ گردد. به ما  گفته می شود تا روزانه هشت تا  ده گیلاس آب بنوشیم اما  برای داشتن جلد سالم شاداب و ملایم تنها نوشیدن آب کافی  نیست بلکه استفاده از کریمهای  مرطوب کنند، نیز لازم است تا بتواند آب جلد ما را محافظه کند.



    نوشیدن آب کافی



    نظرات

    ‏ناشناس گفت…
    میتوانید نام ضد آفتاب و کریم های مرطوب را بگوید که بهترین کریم ها باشد و قابل یاد آوری است که من جلد خشک دارم و از کدام شامپو برای خشکی جلد استفاده کنم؟
    Unknown گفت…
    سلام خدمت شما اومید که در صحت کامل قرار داشته باشید.
    من پوست چرب دارم و درعین‌حال صورت ام دانه های زیادی دارد.
    چه نوع مواد یا کرم برای صورت ام مناسب میباشد؟
    تشکر 🙏
    Arvin skin hospital گفت…
    سلام به شما با فیسواش NEEM شب وش بح روی تان را بشویید
    و ضد آفتاب SUNPROTEK 30 GEL را صبح و چاشت استفاده کنید.
    ممنون

    مطالب دلچسب بیشتر