جستجوی این وبلاگ

مراقبت ارزان جلد:

مرافبت جلد

مراقبت درست جلد بدین معنی نیست که شما پول گزافی را خرج مواد بهداشتی و بهداشت جلد تان کنید با برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن نکات آتی شما میتوانید با هزینه کم از جلد تان با بهترین شیوه مراقبت کنید:

۱. نظافت جلد:
نگذارید کریمها و یا سایر موادی را که جهت زیبایی و سلامت جلد تان استفاده میکنید بیشتر از ۱۲ ساعت بالای جلد تان باقی ماند. جلد تانرا با فیس واش و یا صابون مناسب به حالت خشکی و یا چربی جلد تان بشویید روز دوبار شسته و از کریم مرطوب کننده استفاده کنید.

۲. از ضد آفتاب ۳۶۵ روز سال استفاده کنید:
در همه موسم های سال و در روز های ابری هم از ضد آفتاب استفاده کنید چون شعاع الترا ویولیت  آفتاب که به جلد شما آسیب وارد مینماید از ابر عبور میکند. استفاده  از ضد آفتاب جلد شما از پیری زود رس، چملکی ، لکه های جلدی و حتی سرطانها جلدی وقایه میکند.

۳. از استعمال مرطوب کننده بیشترین مفاد را ببرید:
در موسم زمستان بزودی بعد از شاور نمودن از کریم مرطوب کنده استفاده کنید تا رطوبت را در جلد تان نگهدارد.

۴. از واسیلین استفاده کنید:
واسیلین یک ماده ارزان ،قابل دسترس و با فواید و کاربرد های بیشماری میباشد که با داشتن نرخ ارزان اکثرا آنرا نادیده میگیرند اما این کاربردها کدام اند؟
الف.مرطوب ساختن جلد خشک و درشتی دستها ،پاها، بازو و زانو همچنان ایجاد لطافت ناخن و پوسته ریزی و خشکی لبها
ب. وقایه کننده است از شاریدگی رانها نزد ورزشکاران  و اشخاص اضافه وزن خصوصا در هوای گرم.
ج. وقایه کننده شاریدگی ناحیه غنداق نزد نوزادن و اطفال کوچک میباشد.


۵. در یک زمان صرف از یک یا دو کریم بهداشتی جلد استفاده کنید:
اینکار سبب میشود تا شما از مصرف  پول بیجا در امان باشید همچنان کوشش کنید تا زود زود کریمهای مراقبت جلد خود را عوض نکنید هیچ کریم و حتی اگر محصول بهترین کمپنی باشد و به قیمت بسیار گزاف خریده باشید ویا حتی توسط متخصص جلدی توصیه شده باشد نمیتواند چین و چروک جلدی تانرا از بین ببرد آنها صرف  میتوانند از پیشرفت سریع چین و چروک وقایه کنند. همچنان کریم های شفاف کننده جلدی ضرورت به استعمال دوامدار دارد و نمیتوانند چنانکه شما در روزنامه ها میخوانید و یا در اعلانات تلویزیونی میبینید طی چند روز همه مشکلات جلدی تانرا حل کنند بهتر است محصولات روشن کننده جلد تانرا با مشوره یا متخصص جلدی انتخاب کنید.

۵. بخاطر داشته باشید هیچ یک از محصولات مراقبت جلد حتی اگر بسیار قیمتی ترین آنها شاید بیشتر از محصولات ارزان موثر نباشند.
حتی قیمت تریم محصول میتواند حاوی مواد خوشبو کننده یی باشند که سبب حساسیت های جلدی گردند.

۶. از یک محصولی که دارای دو خاصیت باشد استفاده کنید: 
مثلا ضد آفتاب مرطوب کنند و لب چرب که ضد آفتاب هم باشد.

۷. به قطعی محصول نبینید
محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ویتامینو آلفا هایدروکسی اسید باشد.


مطالب دلچسب بیشتر