جستجوی این وبلاگ

مزوتراپی در‌کابل

مزوتراپی یک از میتود های تداوی جلدی زیبایی میباشد که تو سط دوکتور فرانسوی Dr.Michel pistor  در سال ۱۹۵۰ معرفی شد. موصوف اولین بار از مزوتراپی  برای تداوی روماتیسم، اسکار زخمها و بهتر شدن دوران خون استفاده کرد.
مزوتراپی امروز جهت تداوی جلدی زیبایی مانند جوانسازی جلد، رشد مو ، کاهش چربی موضعی تحت الجلدی و بهبود اسکار خصوصا داغهای جوانی دانه بصورت موفقانه  استعمال میگردد. مزوتراپی طریقه تداوی است که بیشتر از ۱۵۰۰۰ متخصص در فرانسه باین تداوی میپردازد و در دانشگاهی طب آنجا تدریس میگردد.
مزوتراپی در بسیاری ار کشو های جهان بکار میرود و جایگاه خاص خود را در تداوی جلدی زیبایی کسب نموده و در اروپا و آمریکا طرفدار زیادی دارد.

مزوتراپی چگونه تاثیر میکند.

در مزوتراپی معجونی از ویتامینها، امینو اسیدها، دواهای متفاوت در ند ملیمتری تجت الجلد زرق میگردند.



مزوتراپی جهت کاهش چربی موضعی

گفته میشود در مزوتراپی مواد متذکره  مستقیما در جاییکه ضرورت است تزریق میگردد در حالیکه چنین دوا های در صورت مصرف خوراکی و یا زرق به مقادیر بیشتر ضرورت دارد تا سویه آن در محل به اندازه مزوتراپی برسد.

مزوتراپی جهت جوانسازی جلد.

در این درمان منرالها، امینو اسید ها و هیالورونیک اسید که مقدار آنها با افزایش سن در جلد کاهش میابد زرق میگرددقابل یاد آوریست که کم شدن مواد فوق در جلد سبب کاهش شادابیت جلد و ایجاد چین و چروک جلدی میگردد مزوتراپی سبب فعال شدن حجرات کلاژن ساز گردیده و تولید بیشتر کلاژن سبب جوان شدن جلد میگردد.




جوانسازی جلد

مزوتراپی جهت تقویه مو


برای این کار مواد مختلف که شامل ویتامین ها و منرالها هایی که در رشد و تقویه مو رول دارند در جلد سر تزریق میگردند.




مزوتراپی تقویه مو

مزوتراپی جهت شفافیت جلد و درمان لکه های جلدی  

Mesoglow جهت شفافیت جلد و درمان لکه های جلدی مقاوم در مقابل تداوی های مروج صورت میگیرد درین شیوه دواهای متعدد که شامل ویتامین سی،  رتینال گلوتاتیون و ویتامین های میباشند در جلد صورت تزریق میگردند و سبب شفافیت جلد و کاهش لکه های جلدی میگردند

مزوتراپی چگونه صورت میگیرد ؟

بعد از اینکه متخصص جلدی تان به شما معلومات مفصل در باره مزوتراپی و فواید و عوارض آن  و توقعاتی گه شما ار مزوتراپی دارید و نتیجه تداوی تان متخصص جلدی معجون مورد نظر را در طبقه سطحی جلد شما زرق نموده و معمولا تعداد زرقیات متعدد بوده  هر دوره تداوی حدود ده تا بیست دقیقه وقت را در بر خواهد گرفت و چون زرقیات بسیار سطحی میباشد معمولا درمان بدون درد خواهد بود اگر شما احساس درد داشتید شاید برای شما کریمهای بیس کننده قبل از تداوی استفاده کند تا شما کمتر احساس درد کنید.

تکرار تداوی

معمولا مزوتراپی هر چند هفته یکبار صورت میگیرد ک معمولا سه تا چهار تداوی نیاز است نسبت به شدت حالتی که شما تداوی مینمایید شاید لازم باشد تداوی ابتدایی طولانیتر دوام نموده و هر زمانی که شما نتایج مطلوب تانرا حاصل نمودید تداوی تعقیبی هر سه الی چهار ماه بعد تکرار میشود تا نتایج حاصله دوامدار باقی ماند.

عوارض احتمالی مزوتراپی چیست؟

چون د مزوتراپی ترا می از سوزنها بسیار باریک و کوچک استعمال میگردد معمولا درد خفیف و کوتاه مدت در هنگام زرق احساس خواهید نمودسایر عوارض مزوتراپی شامل ایجاد خونریزی تحت الجلدی میباشد که به شکل لکه سرخرنگ ظاهر شده و طی ده تا ۱۲ روز از بین میرود. سرخی و تورم عوارض جانبی کوتاه مدت دیگر میباشد که طی ۱۲ تا ۳۶ ساعت از بین میرود. عکس العمل های حساسیتی با وجودی که در جمله عوارض جانبی دوا محسوب میگردند اما کمتر گزارش داده شده است.

کیها نمیتوانند تحت درمان با مزوتراپی قرار گیرند؟

متخصص جلدی معلومات مفصل در مورد تاریخچه آنرا قبلی و حساسیت های دوایی را شاید از شما بپرسد  اگر شما تب خال فعال دارید یا امراض میکروبی فعال جلد در ناحیه که قرار است تجت درمان قرار گیرد دارید  شاید درمان شما را متخصص جلدی به تعویق انداخته و بعد از یک دوره کوتاه تداوی پنج تا هفت روز مزوتراپی را برای تان پیشنهاد کند.

مطالب دلچسب بیشتر