جستجوی این وبلاگ

مراقبت صبحگاهی جلد

    سلامت جلد نیاز به مراقبت دارد و برای اینکه شما جلد سالم داشته باشید نیاز به مراقبت منظم جلد دارید اما کدام کارها لازم است تا صبح انجام دهید تا شادابی وسلامتی جلد تانرا حفظ کنید؟

    ۱.  نظافت جلد : 

    صبح اولین کاری را که انجام میدهید  شستن روی و یا وضو گرفتن است. شستن روی بهتر است با صابون یا فیس واشی که مناسب به حالت چربی و یاخشکی جلد تان باشد صورت گیرد. جلد تانرا به نرمی و ملایمت بشویید و با با آهستگی با فشار نرم رویپاک به جلد  خشک کنید نه با کشیدن خشن آن به جلد.

    ۲. استفاده از مرطوب کننده: 

    اگر جلد خشک دارید از کریم مرطوب کننده استفاده کنید و اگر جلد تان چرب است میتوانید از تونر استفاده کنید. تا توازن چربی و خشکی جلد تان تنظیم گردد.

    ۳. گنجانیدن میوه در صبحانه: 

    صبحانه تانرا خلاف انچه اکثرا عادت داریم با میوه و سبزی مکمل کنید. میوه و سبزی ها حاوی انتی اکسیدانت ها بوده و جلد را در مقابل زیانهای شعاع افتاب و ایجاد رادیکال های آزاد مقاومت میبخشد.

    ۴. کریم ضد آفتاب استفاده کنید.

     کریم ضد آفتاب را به تمام روی تان و همچنان گردن و دست تان چرب کنید تا بتواند جلد شما را از تاثیرات  زیانبار شعاع افتاب  محافظه کند. بیاد داشته باشید شما باید از ضد آفتاب استفاده کنید که مطابق خشکی و یا چربی جلد تان باشد و ضد آفتاب را به مقدار کافی مصرف کنید. معمولا به طول دو بند انگشت مقدار کریمی که از دهن تیوب کریم خارج میگردد میتواند برای صورت تان کافی باشد و ضد آفتاب را حد اقل بیست دقیقه قبل از معروض شدن به شعاع افتاب استفاده کنید.

    ۵. اسکرب نمودن:

     هفته یک یا دوبار میتوانید اسکرب استفاده کنید اسکرب سبب ازبین رفتن حجرات مرده جلد گردیده و جلد شما را جوان و شاداب نگهمیدارد اما افراط در اسکرب نمودن و یا استفاده بیشتر از اسکرب سبب خشکی بیش از حد جلد، تخریش جلد، ایجاد سرخی و حساس شدن جلد میگردد و جلد را بیشتر در مقابل شعاع افتاب حساس میسازد. کسانی که جلد حساس دارند نباید بیشتر از یکبار در هفته از اسکرب استفاده نمایند


    مطالب دلچسب بیشتر