جستجوی این وبلاگ

۵ باور نادرست در باره جوانے دانه

۱. من که بخار را نکنم جایش میماند. 
نخیر در صورتیکه بخار کنده شود و یا بخار شدید باشد و تداوی نگردد جایش باقی میماند.  

بخار های جوانی دانه

۲. بخار جوانے دانه را میتوان با تداوی های خانگی تداوی نمود. 
بخار جوانے دانه خفیف توسط مراقبت های منظم جلد قابل کنترول میباشد. اما استفاده از دواهاے طبی بدون مشوره داکتر ،دواهاے یونانی، مواد مختلف( ماسک های میوه یی،  کریم دندان، لیمو...) بعضا میتوانند سبب عوارض ناخواسته و شدید شدن بخار های جوانے دانه گردند. 
۳. آخر نی آخر بخار جوانے دانه از بین میرود پس نیاز به تداوے نمیباشد. 
بلی بخار هاے جوانے دانه از بین میرود اما داغها و لکه هاے آن میتوانند سالها باقی بمانند. پس بخاطر جلوگیری از داغ جوانے دانه لازم است جوانے دانه تداوی گردد. همچنان موجودیت بخار های جوانی دانه در بهترین سن شخص که آرزو دارد جلد زیبا و پاک داشته باشد میتواند سبب استرس و از دست رفتن اعتماد به نفس او گردد. 
۴. اگر خوب پرهیز کنید جوانی دانه تان از بین میرود. 
‏نخیر هیچ تحقیقی تا حالا تایید کننده این حرف نیست که عامل جوانے دانه غذا باشد. بعضی از غذا ها ممکن سبب تشدید جوانی دانه گردند ولی بصورت کل عامل اصلی جوانی دانه غذا نیست و جوانے دانه را نمیتوان تنها با پرهیز غذایی کنترول نمود. 
۵. دوا برای تداوی جوانے دانه نتیجه نمیدهد. 
جوانی دانه مرض قابل کنترول است و با تداوی منظم میتوان جوانی دانه را کنترول نمود اما به تداوی طولانی مدت سه تا شش ماه نیاز است و در حالاتیکه جوانے دانه با تداوی های معمولی بهبود نیابد، لازم است طریقه های تداوی فزیکی مانند میکرودرمابریشن، لایه برداری و لیزر استفاده گردد. 
‏بعد از ختم دوره تداوی لازم است تا یک فیس واش مناسب و یک کریم بازدارنده به مدت طولانی تر استفاده گردد تا از بازگشت یا عود جوانی دانه جلوگیرے بعمل آید.

نظرات

‏ناشناس گفت…
تشکر از معلومات عالی تون
‏ناشناس گفت…
نگفتی که مرچ هم نقص دارد.
‏ناشناس گفت…
زدن لیمو چطور است فایده دارد یا نی؟
زدن لیمو تاثیر بسزایی در کنترول جوانی دانه ندارد اما پوست لیمو دارای موادی بنام فوروکیومارین است و در صورتیکه به جلد تماس کند و جلد معروض به شعاع آفتاب گردد سبب لکه روی میگردد.

مطالب دلچسب بیشتر