جستجوی این وبلاگ

میکرو نیدلینک


هدف از میکرونیدلینگ  چه است؟
میکرونیدلینگ که بنام Collagen Induction Therapy عبارت است از  تحریک تولید  نسج منضم جلد  در طبقه های پایین تر جلد (طبقه  درم جلد) میباشد در حالیکه به طبقه محافظ جلد (طبقه های اپیدرمی) اسیب وارد نمیگردد درین طریقه تعداد زیاد ی از  سوزن کوچک، نازک ومعقم بصورت متکرر تو سط آله بنام درما رولر dermaroller   و یا یک دستگاه برقی اوتامتیک به جلد  نفوذ نموده سبب  شکستن رشته های کولاجن  سابقه  و تحریک تولید الیاف الاستین و کولاجن جدید در طبقات عمیق جلد میگردد البته الیاف کولاجن و الاستیک رول مهمی را در شادابیت جلد داشته و کم شدن آنها سبب ایجاد چین و چروک جلدی ، افتادگی جلد و از بین رفتن الاستیکیت جلد میگردد.

در نتیجه  میکرونیدلینگ   جلد  صاف، ضخیم تر، و منظم تر میگردد. برخلاف طریقه های جوانسازی جلد با لیزر و لایه برداری کیمیاوی که سبب صدمات موقتی طبقه سطحی یا اپیدرم جلد میگردند در ین طریقه طبقه سطحی جلد که رول مهمی را در محافظت جلد از عوامل محیطی دارد سالم باقی. برای سلامت  جلد و داشتن صورت جوان ما نیاز به جلد مرطوب، با رنگ نارمل و یکنواخت ، بدون چین چروک جلدی و ساختمانهای جلدی منظم داریم که میتوان این حالت را با تداوی با  میکرونیدلینگ  ایحاد نمود.

در میکرونیدلینگ ، سوزنهای کوچک که دارای طول ۰.۵ تا ۲.۵ ملیمتر میباشند بصورت گروهی و به تکرار به جلد نفوذ نموده سبب سوراخهای بسیار کوچک در سطح جلد گردیده که بزودی ترمیم گردیده و قابل دید نمیباشد البته در جریان تداوی خونریزی نقطوی که بیشتر از چند ثانیه طول نمی کشید رخ داده که به سرعت توقف میابد.  البته تاثیرات مهم و مفید این تداوی درقسمت های پاینتر جلد یا همان طبقه درم جلد رخ میدهد که درین نواحی سوزنها سبب شکستن الیاف یا رشته های کولاجن گردیده و سبب آزاد شدن فکتورهای مهم رشد یا growth factors گردیده که این خود سبب تحریک حجرات فیبروبلاست و تولید الیاف کولاجن میگردد.

وقایع که بعد از تداوی باین طریقه صورت میگیرد قرار ذیل اند:
ایجاد التهاب که بعد از داخل شدن سوزن و صدمه به الیاف کولاژن بوجود میاید.
عکس العمل التهابی سبب ، تولید فکتورهای رشد یا growth factor که سبب فعال شدن حجرات فایبروبلاست یا حجرات کولاجن ساز گردیده و در طبقه درم جلد رشته های کولاجن بیشتر تولید میگردد.
تولید نسج منظم جلد و رشته های کولاجن تا یک سال بعد از تداوی ادامه میابد.
کدام مشکلات جلدی را میتوان Collagen Induction Therapy تداوی نمود؟

این تداوی برای حالات ذیل بکار میرود:
کاهش داغ ها ی  ناشی از جوانی دانه ، جراحی و یا سوختگی
استرچ مارک یا پاریدگی تحت الجلدی که نزدخانمهای حامله در نواحی بطن ورانها بعد از وضع حمل بوجود میاید همچنان این حالت نزد و رزشکاران و کسانی که از ادویه ستروییدی استفاده میکنند نیز بوجود میاید.
کاهش خطوط نازک و چین و چروک  عمیق جلدی

۴یکسان سازی رنگ جلد یا تداوی لکه های جلدی
افتادگی جلد

چه مدت این پروسیجر دوام میابد؟
این تداوی ده دقیقه الی یک ساعت نظر به ساحه ی که باید تداوی شود طول میکشد. 
به چند بار تداوی باین طریقه ضرورت میباشد؟
بستگی به مشکل جلدی که شما میخواهید تداوی نماید، شدت و عمق این مشکل و توقع شما از تداوی دارد بهر صورت اکثر مریضان به سه الی شش بار تداوی ضرورت دارند.

آیا این تداوی دردناک است؟
البته قبل از تداوی جهت کاهش درد نزد شما کریمهای بیحس کننده موضعی استعمال شده که در کاهش درد بسیار موثر میباشد. قابل ذکر است دردی که در هنگام تداوی حس میشود بیشتر مربوط به طول سوزنهای آله داشته هرقدر طول سوزن بیشتر باشد درد بیشتر و موثریت تداوی بیشتر خواهد بود.

کدام قسمت های بدن را میتوان باین طریقه تداوی نمود؟
بیشتر این طریقه در قسمت صورت یا روی گردن و دستهای  استفاده شده اما میتواند در هرقسمت بدن استفاده گردد.

آیا این روش تداوی عوارض جانبی هم دارد؟
مهمترین نکات در تداوی باین روش عبارتند از تداوی توسط یک متخصص جلد با تجربه، مراعات نمودن شرایط تعقیم جهت جلوگیری از مداخله انتانات و میکروبها و بالاخره انتخاب درست طول سوزن میباشد. بهر صورت میکرونیدلینگ  یک طریقه نسبتا مصئون بوده ولی تداوی باین روش بدون در نظر گرفتن نکات فوق میتواند سبب مداخله انتانات و سرایت امراض ساری، درد سرخی و تورم گردد.

این روش تداوی برای نخسیتن بار در افغانستان در شفاخانه جلدی و زیبایی روز و معاینه خانه من معرفی کردیده و نتایج آن بسیار عالی میباشد.


مطالب دلچسب بیشتر