جستجوی این وبلاگ

تغیرات جلدی اضطراب

تحقیقات ثابت کرده است که اضطراب باعث تغییرات جلد ی میگردد. رابطه بین اضطراب و امراض جلدی  مانند اکنه یا جوانی دانه، اگزما و پسوریازیس وجود دارد. اگر چه هر شخص مصاب به اضطراب شاید  به امرض جلدی مصاب نگردد اما  اضطراب میتواند سبب بد تر شدن بیماری های موجود شان گردد همچنان ثابت شده است که اضطراب شدید میتواندسبب پیری زودرس جلد ریزش موی و جنون کندن مو و جویدن ناخن گردد.
اضطراب سبب آزاد شدن هورمون کورتیزول از غدوات فوق الکلیه گردیده که این هورمون سبب تحریک غدوات چربی ساز بدن گردیده و پروسه سوخت و استقلاب بدن را بیشتر میسازد.
اضطراب سبب تغیرات کیماوی در جلد گردیده که این تغیرات میتواند جلد را بیشتر حساس و اسیب پذیر سازد و پروسه التیام را در جلد به تاخیر بیاندازد.

 تشدید جوانی دانه:
 دانشمندان هنوز در حال کار برای کشف ارتباط دقیق بین اضطراب و جوانی دانه میباشند ، اگرچه این نکته  به طور گسترده ای پذیرفته شده است که اضطراب می تواند سبب تشدید  جوانی دانه با تغیرات هورمونی که ایجاد مینماید گردد جوانی دانه می تواند سبب بدتر شدن  اضطراب گردیده  خصوصا نزد کسانی که در باره ظاهر خود نگران هستند. پس اضطراب سبب تشدید جوانی دانه و جوانی سبب تشدید اضظراب گردند.

سوزش جلد:
احساس سوزش جلد اغلبا نزد کسانی که از اضطراب رنج می برند  بوجود آمده اگر چه احساس سوزش به طور معمول به زودی پس از توقف اضطراب از بین می رود، اما احساس سوزش گاهی اوقات می تواند باعث بدترشدن اضطراب و حتی طولانی ترشدن دوام آن گردد. سوزش جلد  توسط هورمون های استرس و افزایش درجه حرارت بدن در طول دوره های شدید اضطراب ایجاد می شود. 

پسوریازیس :
پسوریازیس به عنوان یک تشوش سیستم معافیتی بدن است، اما عوامل مختلف که می  تواند شیوع پسوریازیس را آغاز کند وجود دارد. اضطراب یکی از این عوامل است که می تواند به شیروع سورایزس منجر گردد. پسوریازیس بشکل بخارهای  خارش دار، سرخرنگ رنگ جلد که پوشیده از پوستکهای سفید نقره ای میباشد تظاهر مینماید.

اگزما :
اگزما که همیشه  با اضطراب ایجاد نمی شود و عوامل متعدد طبی دارد. با این حال، اضطراب می تواند اگزما را آغاز کند و حتی آن را بدتر کند. اگزما یک بیماری مزمن جلدی است که باعث خارش، رنگ در پوستک شدن ،آب زدن است.
همچنان کفته میشود اضطراب میتواند سبب تغیر رنگ جلد یا تیره شدن رنگ جلد، خارشهای جلدی و پت گردد
۹ راه برای کاهش اثرات استرس بر جلد شما 
اگر چه جلوگیری از استرس به طور کامل غیر ممکن است اما راه های وجود دارد که بتوان اضطراب را کاهش داد و یا از آسیب هایکه  اضطراب برجلد وارد مینماید کاست.
۱.     جلد تانرا نادیده نگیرید حتی هنگامیکه خسته و مضطرب باشید از جلد تان مراقبت کنید.
۲.      ورزش منظم که برای جلد  شما و بقیه بدن شما خوب است و در کاهش اضطراب مفید میباشد.
۳.     وقتی را برای خودتان اختصاص دهید  تا برایتان کاری انجام دهید که از ان  لذت میبرید حتی اگر شما تنها ده دقیقه داشته باشد. حمام نمودن  و یا خواندن یک مقاله میتواند در کاهش اضطراب تان کمک کننده باشد.
۴.     قدم زدن در خیابان و اطراف بلاک تان میتواند در کاهش اضطراب مفید باشد. 
۵.     تمرین تکنیک های رفع استرس مانند تنفس، یوگا، مدیتیشن، یا تصورات نیک.
۶.      خواب کافی. هفت تا هشت ساعت در هر شب ایده آل میباشد.
۷.     نه بگو.یید.   برای استرس خود حد و مرز را تعیین.کنید تا اضظرابات تانرا کاهش دهید. هرتفکری که شما را مضطرب میسازد از ان صرف نظر کنید و کوشش کنید افکار منفی را از خود دور و به افکار مثبت بچسپید.  
۸.     صحبت با دوستان  یا  یک دوست حمایه کننده و یا یک درمانگر حرفه ای. 
۹.     مهمترین چیز در کاهش اضطراب ایمان داشتن به خداوند متعال و قدرتهای او، توکل داشتن به خداوند متعال و یاری جستن به نماز، دعا و خواندن قرآن پاک میباشد. و اینکه هرشبی را روز به دنبال است و پس هر سختی فراخی خواهد بود.


مطالب دلچسب بیشتر