جستجوی این وبلاگ

رهنمایی مکمل برای مراقبت جلد شما


1. هرچه زودتر مراقبت جلد تانرا شروع کنید بهتر است. هر زمانی که مراقبت جلد تانرا شروع کنید بسیار دیر نیست در اواسط ده سوم پروسه پیری جلد آغاز میگردد و شاید شما متوجه آن نگردید. خواص ارثی یا جنیتیک، عادات روزمره، و شعاع آفتاب سبب تغیرات جلد میگردد. شما میتوانید با متخصص جلدی تان مشوره کنید تا بدانید چگونه میتوانید جلد شفاف ، شاداب و نارمل داشته باشید و از پیری زودرس جلد در امان باشید.
2. با نرمی جلد تانرا شستسو کنید. در صورت که جلد خشک دارید از شوینده های مرطوب کننده و کریمدار استفاده کنید و در صورتی که جلد خشک دارید از شوینده های فاقد چربی استفاده کنید. جلد چرب را با آب گرم و جلد خشک را با آب سرد بشیوید زیرا آب گرم سبب از بین رفتن فکتورهای طبیعی مرطوب کننده و چربی جلد گردیده وبرای جلد های خشک مناسب نمیباشد. جلد تانرا با فشار ملایم رو پاک خشک کنید نه با مالش و کشیدن شدید آن روی صورت.
3. از کریمهای مرطوب کننده استفاده کنید.
4. ضد آفتاب تانرا همه روزه استفاده کنید حتی وقتی داخل خانه یا محل وظیفه باشید و یا هوا ابر آلود و بارانی باشد جون شعاع آلترا ویولیت از شیشه اطاق عبور  و ابر میتواند عبور کند.
5. کریمهای که استفاده میکنید به ترتیب زیر استفاده کنید
صبح:  کریمی را که برایتان توصیه شده بعدآ کریم مرطوب کننده و در نهایت ضد آفتاب و در اخیر میکاپ ( اگر استفاده میکنید)
شب: کریم ضد پیری زودرس بعد کریم مرطوب کننده.
6. برداشتن حجرات مرده جلد که میتوانیدآنرا با یک لیف بسیار نرم و یا سکرب های صنعتی انجام دهید اما اگر جلد تان خشک و حساس باشد این عمل را بیشتر از یک بار در هفته انجام ندهید و جلد صورت تانرا به آرامی بشویید.
7. بعضی محصولاتی در بازار موجود میباشد که سبب از برداشتن طبقات سطحی و حجرات مرده جلد گردیده و سبب میگردند تا جلد شما تازه تر و روشنتر بنظر برسند محصولات ضد جوانی دانه و ضد پیری زود رس روی دارای این خواص میباشند همچنان متخصصین جلدی میتوانند این کار را با انجام میکردودرمابریشن و لایه برداری کیمیاوی انجام دهند. اگر شما ازین محصولات و یا طریقه های تداوی استفاده میکنید محافظت جلد از شعاع آفتاب و استعمال ضد افتاب بسیار ضروری میباشد.
8. اگر جلد شما مانند جلد های افراد امریکایی افریقایی و یا هسپانوی تیره میباشد جلد شما به مقابل مواد کیمیاوی و آفتاب بیشتر حساس است ازضد آفتاب و کریم مرطوب کننده همه روزه استفاده کنید.
9. جلد شما مانند سایر حصص بدن به تغذی خوب نیاز دارد عذای متوازن میل نماید ویتامین سی و ویتامین  در محافظت جلد شما از آسیب های شعاع آفتاب بسیار موثر میباشد و ویتامینAو B3  در اصلاح صدمات ناشی از شعاع افتاب بسیار موثر میباشد.
10. بعضی محطولات ارایشی و بهداشتی در بازار موجود است که دارای مارک گیاهی بوده و اکثر مردم آنرا باین دلیل که گویا عاری از مواد کیمیاوی میباشد میپسندند اما واقعت برعکس ایت اکثر این محصولات دارای برچسب درست نمیباشند حاوی مواد کیمیاوی بوده ومیتواندد سبب حساسیت های جلد و تخریش جلد گردند. در صورت استفاده از چنین محصولاتی اگر شما جلد حساس دارید بهتر است ابتدا آنرا در جلد بازوی تان به مدت سه روز استفاده کنید در صورت عدم ایجاد سرخی و سوزش میتواند آنرا در جلد  صورت نیز استفاده کنید
11. چیزی که در صالونهای آرایشی بنام  facial  انجام میشود شامل پاک نمودن جلد و برداشتن حجرات مرده جلد میباشد که دارای تاثیرات موقتی بوده و به شما آرامش میبخشد. اما میتواند سبب حساسیت و تخریش جلد نزد بعضی ها گردد پس اگر شما میخواهید از سرخی و بخارهای جلدی در امان باشید از انجام آن در صالونها اجتناب کنید.
12. جوانی دانه نزد بعضی ها تا سنین بالاتر دوام میابد استعمال مواد آرایشی، و محصولات مو ، و اضطرابت میتواند در کنار سایر دلایل سبب جوانی دانه در سنین بالاتر گردد. که شما میتواند با مشوره با متخصص جلدی در تداوی آن اقدام کنید و بعضی از محصولات تداوی جوانی دانه دارای خواص ضد پیری نیز میباشد که شما میتوانید از ان استفاده کنید
جلد تانرا شداب و شفاف نگهدارید با:
·         نکشیدن سگرت
·         استفاده بیشتر از میوه ها
·         ورزش روزانه
·         یافتن راهای که سبب کاهش اضطرابت تان میشود

·         دور بودن از شعاع آفتاب
ترجمه از 

مطالب دلچسب بیشتر