جستجوی این وبلاگ

ویتامین C راز جوانی



ویتامین C برای بدن شما بسیار مهم است و نقش مهمی در حفظ سلامت جلد داشته و برای انعطاف پذیرآن مهم  میباشد. در حالی که جلد های جوان مملو از ویتامین C است، به طور طبیعی در طول زمان پیری، جلد این مواد مغذی را از دست می دهد. عوامل دیگر مانند قرار گرفتن در معرض نور UVخورشید، هوای آلوده و ترکیب دود سگرت سبب  کاهش ویتامین C در بدن گردیده و  به ایجاد علایم پیری کمک میکند. خبر خوب این است که شما می توانید با جایگزینی میزان ویتامین C  در جلد خود برای مبارزه با پیری زود رس جلد اقدام کنید و سبب بهبودعلایم پیری جلد گردید.

چین و چروک




یکی از مهمترین وظایف ویتامین C نقش آن در تولید کلاژن است کلاژن  یک پروتئینی است که به جلد شما خاصیت ارتجاعی میدهد. با افزایش سن، کلاژن تجزیه گردیده  و چین و چروک شروع به شکل گرفتن میکند. برقراری ثبات در سطح ویتامین   سی جلد شما  می تواند به مقابله با شکل گیری چین و چروک را با افزایش تولید کلاژن کمک کند.

لکه های سنی

هنگامی که لکه های قهویی رنگ در پشت دستها وصورت تان با مرور زمان و افزایش سن در اثر مواجه شدن طولانی مدت به شعاع آفتاب بوجود آمده باشد شاید لیزر و لایه برداری کیمیاوی بهترین روش درمان باشد ولی - این معلوم است که ویتامین C می تواند تقریبا نتایج یکسانی داشته باشند. لکه های سنی  اساسا آسیب خورشیدی است که به جلد وارد میشود ، واین ویتامین  یک آنتی اکسیدان قوی است، نشان داده شده است که سبب  کاهش تعداد حجره های آفتاب سوخته و همچنین بهبود  آسیبس های مرتبط به سن در جلد میگردد. در حالیکه  ویتامین  جایگزین ناسب  برای کریم های ضد آفتاب نمیباشد این ویتامین  در برابر شعاع آفتاب جلد را محافظت می کند و ممکن است آسیبهای ناشی از اشعه ماوراء بنفش مانند تغییر رنگ و چین و چروک ظریف روی را ترمیم کند.

ویتامین سی بهترین دوای ضد پیری شما

یکی از مهمترین وظایف ویتامین C نقش آن در تولید کلاژن است کلاژن  یک پروتئینی است که به جلد شما خاصیت ارتجاعی میدهد. با افزایش سن، کلاژن تجزیه
 گردیده  و چین و چروک شروع به شکل گرفتن میکند. برقراری ثبات در سطح ویتامین جلد شما  می تواند سی به مقابله با شکل گیری چین و چروک را با افزایش تولید کلاژن کمک کند

هنگامی که لکه های قهویی رنگ در پشت دستها وصورت تان با مرور زمان و افزایش سن در اثر مواجه شدن طولانی مدت به شعاع آفتاب بوجود آمده باشد شاید لیزر و لایه برداری کیمیاوی بهترین روش درمان باشد ولی - این معلوم است که ویتامین سی می تواند تقریبا نتایج یکسانی داشته باشند. لکه های سنی  اساسا آسیب خورشیدی است که به جلد وارد میشود ، ویتامین سی یک آنتی اکسیدانت قوی است، نشان داده شده است که سبب  کاهش تعداد حجرات آفتاب سوخته و همچنین بهبود  آسیب های مرتبط به سن در جلد میگردد. در حالیکه  ویتامین سی جایگزین مناسب  برای کریم های ضد آفتاب نمیباشد ویتامین سی در برابر شعاع آفتاب جلد را محافظت می کند و ممکن است آسیبهای ناشی از اشعه ماوراء بنفش مانند تغییر رنگ و چین و چروک ظریف جلد را ترمیم کند.
مصرف ویتامین C از طریق مکمل یا مواد غذایی برای سلامت شما مفید است، اما به طور خاص جهت هدف قرار دادن  علایم  پیری صورت تان، ویتامین C موضعی بهتر است. در واقع، استفاده از ویتامین C به جلد می تواند 20 برابر موثر تر از مصرف آن را به صورت خوراکی باشد. ویتامین C موضعی که در طیف وسیعی از محصولات مانند سیرم به لوشن و کریم  فروخته می شود. شما به دنبال محصولاتی باشید  که بین 3 تا 10 فیصد ویتامین C را دارا بوده و دارای ph  آن 4 باشد ویتامین C شامل اسکوربیک اسید بشکل  فعال یا L-ascorbic acid وsodium ascorbyl phosphate باشد  متوجه باشید ویتامین سی یک مرکب بسیار ناپایدار است وبزودی در هوای آزاد و نور اکسیدایزد گردیده و نمیتواند موثر باشد.

بهترین زمان مصرف موضعی ویتامین صبح بعد از شستن روی با صابون میباشد تا بتواند جلد شما را از مضرات شعاع آفتاب با خواص انتی اکسیدانتی خود محافظت کند مصرف موضعی ویتامین سی میتواند سبب خشکی و پوسته ریزی جلد گردد که این عارضه را میتوانید با استفاده از کریمهای مرطوب کننده رفع کنید. ویتامین E  نیز یک انتی اکسیدانت خوب و محافظ جلد در مقابل شعاع آفتاب و هم ملایم کننده جلد بوده و مصرف همزمان آنها میتواند سبب کم شدن خشکی و پوسته ریزی جلد گردد.
زمانیکه بعد از شروع مصرف ویتامین سی تا ظهرو تغیرات در جلد در اشخاص مختلف متفاوت بوده معمولا 4 تا شش هفته متوجه تغیرات در جلد گردیده ولی تغیرات اعظمی بعد از شش ماه در جلد تان ظاهر میگردد.
البته قابل یاد آوریست که ویتامین سی موجود در میوه ها ازطریق جلد قابل جذب نبوده و استفاده آن بالای جلد نمیتواند سبب تغیرات جلدی که قبلا ذکر کردیم گردند.
قابل یاد واریست که برعلاوه سلامت جلد ویتامین سی نقش مهمی در سیستم معافیتی که مسول محافظت جلد از عوامل میکروبی ، فنگسی و ویروسی و سرطانها دارد داشته همچنان در جذب آهن رول عمده یی را باز ی میکند مقدار مورد نیاز ویتامین سی برای مردها 90 ملیگرام و برای خانمها 75 ملیگرام در روز میباشد.
منابع مهم غذایی ویتامین سی عبارتند از میوهای ستروس مانند نارنج ، کینو مالته و سنتره، مرچ دلمه سرخ، کیوی، امرود، مرچ ، پاپایا و توت زمینی میباشد.

مطالب دلچسب بیشتر