جستجوی این وبلاگ

هفت مزیت شگفت انگیز روغن زیتون بالای جلد مو و ناخن



1) نرم کننده ناخن خشک

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین A و E بوده که به خوبی برای بهبود  و ترمیم جلد آسیب دیده مفید هستند. شما میتوانید با پنبه ناخنهای تان را توسط روغن زیتون چرب کنید و یا هم هفته یک یا دوبار دستهای تانرا دربین ظرفی که حاوی روغن زیتون گرم است قرار دهید. ناخن ها توسط مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی، صابون ، و پودر لباس شویی خشک، شکنند و پوستک پوستک میگردد روغن زیتوان میتواند تاحدی زیادی از خشک شدن ناخنها جلو گیری نموده و مشکلات ناخن تانرا برطرف نماید.

2) چرب نمودن  مو

چند قطره روغن زیتون را به کف دست تان ریخته و موهای تانرا مالش دهید این عمل را میتوانید به موهای خشک و یا مرطوب اجرا کنید روغن زیتون میتواند در جلا دادن، حالت دادن و جلو گیری از شکنندگی و موخوره تزد کسانی که جلد خشک دارند موثر باشد.

3) حالت دهنده و جلا دهنده مو

شما می توانید از روغن زیتون  به عنوان یک کاندیشنر یا حالت دهنده مو  قبل از شستن موهای خود استفاده کنید. همانطوریکه روغن زیتون در سلامت جلد مهم است برای مو نیز بسیار مفید  است. برای این منظور بهتر است از روغن زیتون شیر گرم استفاده کنید با روغنن زیتون موهای تانرا چرب نمایید بعد کلاه حمام را به سر نموده و نیم ساعت بعد سر تانرا با شامپو بشویید. کسانی که موهای خشک و شکنند و سبوسک سردارند میتوانند ازین عمل بسیار مستفید گردند هفته یک الی دوبار کافی خواهد بود. کسانی که موهای چرب دارند میتوانند هفته یکبار از روغن زیتون استفاده نموده و بعد از 15 دقیقه موهای خود را دوباره بشویند.

4) پاک کننده میکاپ چشم

شما میتوانید از روغن زیتون بشکل پاک کننده میکاپ استفاده کنید پنبه آغشته با روغن زیتون میتواند با سادگی و بدون فشار میکاپ چشم تانرا دورکند.

5) مرطوب کننده جلد

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدانتهای بسیار قوی است که کمک می کند تا آسیب جلد که به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آلودگی هوا و یا رژیم غذایی غیر متوازن بوجود میاید التیام  یافته  و تجدید گردد. شما می توانید آن را به بشگل یک مرطوب کننده موضعی استفاده کنید، مانند دیگر لوشنن بدن شما میتوانید آنرا بر روی جلد سراسر بدن خود استفاده کنید. و یا هم می توانید چند قطره آنرا در آب حمام خود علاوه نموده و بان حمام کنید بهتر است روغن زیتون را در آبی که در اخیر حمام استفاده میکنید علاوه کنید . شما نه تنها یک جلد صاف بلکه یک جلد سالم و درخشان را به دست خواهید  آورید.

6) درمان لب های خشک

استعمال روغن زیتون برای رفع خشکی لبها بسیار موثر است شما میتوانید هنگام خواب جهت چرب نمودن لبهای تان از روغن زیتون استفاده نمایید استعمال روغن زیتون هنگام شب به روعن زیتون اجازه میدهد تا مدت زیاد به تماس لبها مانده و خشکی و ترکیدگی لبها را ازبین ببرد.

7)  استفاده بشکل افتر شیف
اگر شما جلد خشک دارید میتوانید از روغن زیتون بشکل کریم مرطوب کننده بعد از اصلاح صورت تان استفاده کنید و سبب تسکین نرمی و لطافت صورت تان گردد.
نقایص روغن زیتون:
·        اما باید متوجه بود کسانی که جلد چرب دارند استعمال روغن بشکل روغن مو و افتر شیف میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد.
·        بعضی تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون سبب رشد باکتری های چربی پسند بر روی جلد میگردد.
·        گفته میشود چنانچه فکر میشود روغن زیتون سد جلدی را عبور نتوانسته و بخوبی جذب نمیگردد.
·        کیفیت روغن زیتون و اصلی بودن روغن های زیتونی که در بازار ها موجود است سوال برانگیز است و تمام خوبی های که در باره روغن زیتون گفته شد برای روغن زیتون اصلی صدق میکند.

مطالب دلچسب بیشتر