جستجوی این وبلاگ

ده عقیده نادرست در باره مراقبت مو

افواه اول: کوتاه‌کردن زود زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند و سبب جلو گیری از ریزش مومیگردد.

حقیقت: موهای سر شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند البته در صورت کوتاه نمودن مو درریزش مو کدام تغیری بوجود نیامده و لی ریزش موهای کوتاه کمتر قابل دید میباشد تا موهای طویل قیچی نمودن  انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنید.

افواه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن موهای سفید بیشتری بوجود می‌آید.

حقیقت: اگرچه این مطلب یک افواه است و حقیقت ندارد ولی وقتی سفید شدن مو ها آغاز شد چه شما موهای سفید را بکنید یانه این حالت پیشرفت خواهد کرد و موهای جدیدی سفید خواهند شد.

افواه سوم: شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود

حقیقت: این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تاثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.

افواه چهارم: برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.

حقیقت: یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را می‌کند خصو صا اگر موی خشک دارید در صورتی که موهای تان چرب باشد میتوانید دوبار شامپو بزنید.
افواه پنجم: تراشیدن مو سبب افزایش رشد مو و ضخیم شدن مو میگردد.
حقیقت: تراشیدن مو هیچ تاثیری بالای افزایش در رشد و ضخامت مو ندارد و تراشیدن نمیتواند هیچ تتاثیری بالای پیاز مو که تولید کننده مو است داشته باشد.

  
افواه ششم: با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان موخوره را ترمیم کرد.

حقیقت: وقتی موخوره  بوجود آید، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید.

افواه هفتم: استرس باعث ریزش موها می‌شود.

حقیقت: موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 50 تا 120 تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید (یعنی یک چیزی در حد طلاق گرفتن یا از دست دادن وظیفه یا مرگ عزیزان) چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌کنند
افواه هشتم سبوسک مو از سبب خشکی مو بوجود مییاید و چرب نموده مو سبب بهبود آن میگردد.
حقیقت: سبوسک میتواند خشک و یا چرب باشد نزد کسانی که موهای چرب دارند مصاب سبوسک سر چرب بوده و چرب نموده موها میتواند سبب بدتر شدن سبوسک شان گردند و لی نزد کسانی که جلد خشک دارند چرب نمودن موها میتواند مفید باشد.
افواه نهم: مساژ نموده جلد سر سبب جریان بیشتر خون به سر گردیده و برای رشد مو مفید میباشد.
حقیقت: هیچ تحقیق علمی ثابت ننموده که مساژ دادن سر سبب افزایش رشد مو گردد ضمنا پیازهای موها در مرحله تلوژن یا مرحله استراحت آنها از رگهای خونشان جدا گردیده و کوتاهتر میگردند و حتی اگر مساژ دادن سبب افزایش جریان خون هم  گردد خون به پیازهای موی که در حالت استراحت اند نمیرسد.
افواه دهم: رنگ نمودن مو سبب سفید شدن بیشتر موها میگردد.
حقیقت: رنگ نمودن موشاید تاثیرات زیادی بالای حجرات رنگساز پیاز مو که مسول تولید رنگ مو میباشند نداشته که بتواند سبب سفید شدن بیشتر مو ها گردد البته قابل ذکر است رنگ نمودن دوامدار مو میتواند سبب حساسیت به رنگ مو ، مشکلات گرده و گاهی هم شکنندگی موها و  موخوره گردد.

نظرات

شعیب گفت…
واقعا موارد مفیدی بود
خدا شما داکتر صاحب را از ما افغانها نګیرد

مطالب دلچسب بیشتر